frallorna

Alla inlägg den 30 maj 2019

Av Lena - 30 maj 2019 18:03


... ingenting särskilt... jobbat natt, med härliga kollegor som vanligt   Sniglarna är många här, & just här där mina STORA vild hallon härjar, får vi slåss om dom, sniglarna & jag när dom mognar  nädå, jag delar gärna med mej till dom  det är en makalöst stor & så god sort som jag inte satt, smakar som skogshallon   hur den hamnat här är en gåta eller?... tänker om det är grannen som var trädgårds entausiast, vars gård den rymt ifrån, deras hallonhäck var inte så nära vår tomt där våra hallonen nu lever, när han & frun bodde här för många år sedan, (vars nya grannar grävde upp) men ändå det mest troliga, då deras kompost gränsade mot oss, kanske kastade han en kvist/planta i där som sedan slog rot & flyttade mot oss   antagligen... jag kom just på att jag ska döpa hallonen till just *Fredholm*  




Annars har jag utökat mina 2 vilda osianer av så goda hallon, här en...



... här en annandel, ser ut att bli enorma mängder, om dom sedan går fram till bär återstår att se, men även vid svår torka brukar dom alltid bli fina här, då dom växer i både skugga & sol  Hoppas!


 



Här får "den där Märta" ett galenskaps lek fnatt"  & Malte blir alldelens förskräkt & lika sugen på lek han åxå  dom busade på en stund under min uppsikt, våra hjärtan  



Idag har det regnat konstant hela dagen...


Gökottan är förbi, tror dom slapp regnet i morse i alla fall, inget vi masade oss upp på, & aldrig gjort.

I utkanten av vår by vid en vacker bäck, har det vart Gökotta i långt över 60 år... men det tog sitt slut för några år sedan, & en lång "epok" gick i graven...


Det öser ner fortfarande, en kura innedag, ätit ljuvlig hämtmat, lite vin, tv & slappt


                Kram kram till dej som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards