frallorna

Direktlänk till inlägg 22 maj 2019

3 dagar...

Av Lena - 22 maj 2019 17:08


I måndags åkte jag till en trädgårds/blommsterhandel för lite inhandling, blev en låda av dessa ljuvliga Petunior, skulle haft vit/röda men några såna såg jag inte


 Med hem följde åxå en planta Jungelgurka! mycket spännande  

   & 2 tomatplantor av denna spännande sort! + 2 plantor av Gyllene bär som dom heter där, fast som dom flesta känner som Physalis/Kapkrusbär    har haft sådana längre tillbaks & mot slutet av augusti kunde jag skörda näv vis var dag, söta som socker, hur det blir i år återstår att se då dom ska få bo på altanen istället för växthuset, å andra sidan blir altanen åxå som ett växthus ibland  



Jag har haltat mej genom byn med Malte, under dagarna i värmen  



Levererat en prova på smörgåstårta alá vegan tills sedan, inte fått kritiken ännu  just idag var det bara fyllningen som räknas, inte dekorationen då den ska bli en blomsteräng    ...



lämnade av den på förmiddagen & Av Sam den härliga buspojken fick fanno världens skönaste kram, nyklippt & allt! 


Ja ni, sedan for jag på jakt efter typ Makrame ampel, letade igår åxå men kammade noll... idag ett sista försök på en blomsterhandel där dom hade några, men visste inte vart, hela affärs styrkan började leta i alla vråar, ingen hittade dom, men precis när jag skulle åka så ropade en kille -HÄR ÄR DOM! dom var nerpackade från förra året, nu fick jag köpa dom för halva priset, & så fick jag 2 som knutit upp sej ifall jag ville försöka fixa till dom  bruna, gröna & hampa, & varför? jo för att när jag kom hem i måndags med blommorna, så ser jag att Petruniorna var "häng" men med facit i hand så kommer det bli jätte bra! då jag inte längre har kvar det bordet för blommor där nu badkaret står, så det bidde ju Bingo av sej själv lixom  

För 2 år sedan fanns makrame amplar överallt, fick en så fin av sonhustrun då, men nu är det modet över, så typiskt att jag alltid är efter  



Gått i byn, flämtigt & varmt, plockat fram golvfläkten som gör det såååå skönt inne, Märta & Malte går emellan hela tiden mellan altanen & inne, för solare är dom båda 2!


En jobbnatt väntar  


                            Kram i solen!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards