frallorna

Alla inlägg den 9 april 2019

Av Lena - 9 april 2019 23:01


Efter Märtas akupungtur igår, så fick Malte en promenad i Romme medans Märta fick sitta kvar i bilen invirad i filtar fast det inte var kallt alls i den



Akupungturen gick bra & Märta var glad & yster resten av dagen. Men idag sov hon från igårkvällst till i morse då hon skulle ut & pruppa, bytte plats & sov tills 13.30, hon är alltid trött efter en behandling, men nu var hon en riktig sjusovare! När hon sent om sider vaknade, så hade jag faktiskt mina aningar innan -har du sovit så länge nu gumman så din kropp somnat? & ja, så blev fallet... bakbenen gjorde inte som hon tänkte... & som alltid får hon panik & ska upp i sin fotölj! jag lyfte upp henne & satte mej & smekte henne & "tänkte" till henne...


 


... att nu försöker vi igen, jag håller om dej & balanserar dej... hon reste sej! & jag lyfte ner henne... satte henne mjukt på mattan & se! stod så ett tag innan hon sakta gick in i köket, vände sitt huvud & tittade på mej, gulle hjärtat  gick lite till & så hade hennes kropp vaknat!! pigg & glad & så har dagen gått, med lek med mej, inte Malte, han är för burdus & hårdhänt  



Eva ringde & frågade om jag ville hänga med på Blomskotts auktion i församlingshemmet, visst! den har pågått i ca 40 år, jag var ofta där många år tillbaks, men nu var det länge sedan, samma folk som förr, fast nu var dom gammla... tror det var samma blommor som förr, blir väl så då det bara är samma & samma folk  ingen ville ropa, alla hade ju redan dom blommorna!  så det blev inga höga priser, ropade in en vit dubbel pelargon, 2 spännande Begonior! så nöjd  


& jag som inga blommor har... köket är ju lixom en djungel ju   men mycket vill ha mer &...  


I morrn blir det ingen lång sovmorron Prinsessan! & skrämma skiten ur mamma...


                               Kram kram    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards