frallorna

Direktlänk till inlägg 16 mars 2019

Sorg... & ryck upp dej!!...

Av Lena - 16 mars 2019 22:15

 


Märta har lite svårt med sina bakben i kuperade is-knöliga-snöhögar på gården, blev så tydligt i torsdags, fast jag har anat det en längre tid. Därför äter hon anti inflamatatoriskt & smärtstillande alltid sedan några månader tillbaks. Att hon sedan går helt stadigt på plan yta, gjorde att vi nu stängt av vår gård med kompostgaller & skottat den slät, & Märta är lika glad för det, de vet jag     detta & en bit in mot väggen & en stenplatte läggning, & jag kan känna mej lugn  


Men som jag gråtit i 2 dagar... tur hon har så mycket med lek i sinnet, stumpan  gubben måste dock påminna mej om att se framåt & inte gräva ner mej i något som inte är ännu... ett konst stycke jag inte bemästrar utan att få påminnelse...


Vi tar nu livet i hennes takt, & hon är så förnöjsam med lek inne, solning inne & ute, kramar & mys & goa pussar & så  


  Igår kom ett Tradera fynd! för några kronor fick jag denna söta tös som har höftledsfel & måste nog gå på höga doser Diklofenack!  



Idag har vi vart i Falun & snurrat runt blan Bilhandlare, (igår i Borlänge) men när vi äntligen hittar en bilar jag vill ha! då dissade gubben dom helt... en växelåda som inte håller måttet osv...





... fikat har vi      & tagit bensträckare & kisspausar i det fina vädret  


I morrn blir det snöväder här, igen... men vi ska ta oss till en bekant några km bort & provsitta dreas bil, gillar "jag" den så åker vi till Stockholmia i veckan & köper en  att den ska passa mej är för att jag är så kort så jag måste komma upp en bit så jag ser vägen & allt  


Ett hett serie tipps! Le Misserabel på tv 1!! gått 3 avsnitt, vi har sett 1 & ska se 2 till strax, vansinnigt bra & spännande tycker vi! fast först ett sent kvällsbad!   


    Varm kram till dej som kikar in hos oss  


  


 
 
Ingen bild

Anna

17 mars 2019 08:02

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Mycket kärlek och värme till Märta maräng, har kört laser och massage på Charlie det hjälpte...och så massa värma.
Här har vi rygg och nackproblem men under kontroll på Charlie. Vilket resulterar i lite slött högerbakben😩

Här fungerar rimadyl och när det är värre rimadyl och gabapentin👍Men nu är vi smärtfria och friska, tvi tvi tvi
Krya❤️❤️❤️
Kramar Anna

Lena

18 mars 2019 19:44

Ok, tack, jag suger i mej allt! i morrn ringer jag till en aukupunktör i kinesisk medicin sedan många år, grannstaden, det fick även Petrus när han var dålig, jag tror på de *hjärta* Petrus ficläven medecinsk laser, så jag tror på det åxå! Den här kvinnan kan åxå aukupresur, ibland passar det bättre på gamla hundar, känns i alla fall skönt att ha en plan...
Märta hade ju ett nackdiskbråck för några år sedan, vart detta kommer ifrån ? jag tror ryggen... hon har i alla fall inte ont, går på Metacam sedan någon månad tillbaks

Hoppas lilla Charlie blir piggelin helt & hållet *hjärta* vi håller tassar & tummar *hjärta*

Varm stor kram *hjärta*

Pst, jag läste kommentaren på en gång du skrev, men svaret kom nu, lite seg i huvudet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards