frallorna

Alla inlägg under februari 2019

Av Lena - 5 februari 2019 22:34



Alltså, vilket väder! fortsatt snö & snö & än mer söande & minus 11 vid 13...

I morse fick jag borsta & kämpa efter nattskiftet för att få bilen snöfri & isfri på rutorna som kupevärmaren inte orkade med, innan jag kunde åka hem...


Som tur är är vovvarna inte morronpigga  utan bara en snabb kiss & prupp & in igen, i morse ville dock inte ens Märta göra varken A eller B! men sov ändå skönt tills jag vaknade, som alltid för tidigt, men kunde vila vidare en stund till, likssom Märta  

Förvånad över det fortsatta snöovädret när jag gick upp! tog Malte & jag oss ut en vända vid 13, inte behagligt på något vis, det snöade & blåste & var kallt, men desto skönare att komme in igen!   




Lite lek på gården innan han självmant ville in i värmen! 



Bild från just nu, Märta på golvsängen bland alla kuddar & i väntan på mys   ( -jag ska bara blogga klart stumpan!) 


14 minus ute men såååå varmt & gott inne  


                    Kramiz från oss  

Av Lena - 4 februari 2019 14:29


Vacker rosa morron mot norr &...


... kall, här mot söder & solen vill upp...


Kl 07.48  kl 10.04  kl 14.25


Fast 18.7 har vi inte haft inne, inte 21.1 heller  det är för att termometern sitter vid vädringsluckan & det drar kanske lite just där, nej inne har vi haft såååå varmt & skönt  gubben eldar & vi har en stor panna & tank   men visst är det kul när det visar lika inne som ute fast pluss & minus  

 


Alltså, det tar på krafterna med alla intryck som blev under helgen & kyla på det här hemma, så dom har mest snosat & sovit idag, & i byn är det än kallare alltid, ca 2-3 grader, men just hos oss är det varmare än hos dom 3 närmaste grannarna en bit bort, vi bor på på Sol hyllan visst!  så vi har inte ens gått runt byn...



Bild från nu, vackert, vitt & kallt & mina bevingade har fått mat 2 gånger  fick skotta fram deras matplats som låg över en halvmeter ner  


 


Än varmare i huset nu, då ungsluckan står öppen efter att jag gräddat en växt-färs-limpa! denna gång med trattar i & solrosfrön  ska göra mos till & igår kokade jag lingonsylt, voalá på de då!  


Jobbar några nätter nu, pengar ut & pengar in, så är det här i livet, skönt jag älskar mitt jobb & kollegor  


           Varm kram i kylan  




  

Av Lena - 3 februari 2019 18:36


Så kom vi till Hotell Radisson Blue strax efter 15 på fredan, efter att ha hämtat Maltes allergivaxin på Ulltuna, blev dock inget vet besök hos vår Lotta då inga tider passade oss, får ta det senare, men vaxinet fick vi lov att ha. Istället för Julklappar till varandra satte vi undan en slant just för denna tur & 2 sköna nätter på Hotell...



Värt vartenda öre!!...



... fin väggmålning åxå & en bred säng på 2.10 m!!! 


       


Att leka i sängen hör till, dom blir så ystra, som barn på Julafton över hotell & miljöombyte  



På freda kvällning efter att vi ätit sallad tog Malte & jag en promenad, moddigt att gå på snön som kommit & kom, men skönt...



... här sitter både jag & vovvarna & kollar ut, som alltid från "vårt" rum  


 



Lördagen & en ytterligare lång lång promenad i sköna plussgrader!... jag försökte leta på en Mc Donalds eller Max, ville så gärna äta lite skräpmat på rummet, så Malte & jag letade & letade till senare så jag skulle kunna gå & köpa när vi blev hungriga, men hittade INGEN!!  sist vi åt Mc Donalds var den 22 april 2018 då vi bodde på Hotell & såg Sven Ingvars i Örebro, så speciellt ofta blir det inte om vi säger så  nåja, gick in på Coopen alldelens bredvid hotellet & köpte så god sallad igen  




 


Märta fick åxå promenader, fast korta, & hon hade Turbon i sej, så jag fick åxå springa, måste sett lite komiskt ut, men ville hon springa så skulle hon väl få det! pust  sötfian  



Igårkvällst började det snöa ymmnigt & blåste nått enormt!, då kändes det skönt att komma in från kissvändorna     Hade satt lite bubbel på kylning, blev bara lite var, orkade inte allt, resten fick hällas ur  


Det enda negativa med rummet är att det saknas kyl, men det löser jag alltid med att ta is från den stora is maskinen utanför dörren & moxa till det lite   Vaxinet till Malte, som åxå måste stå i kylen, fick vi ställa i restaurangens vinkyl  



Jag vaknade tidigt i morse, till ett pip pip pip, efter ett tag kom jag på att det var från snö-plog-traktorer som backade, annars hörs så gott som inget utifrån, jag låg där i bäckmörkret & tänkte att gösses vad det måste snöat under natten! & det hade det vekligen åxå!


 


2 som var helt ovetande om ovädret, vilken ljuvlig syn, den gjorde min dag  



Malte vaknade men inte pappa   han & jag gick ut vid 08.00 bara några få hundägare & några som skulle till jobbet, alltså det toksnöade horisontellt & blåste enormt, men vi knatade på, blev ingen långvända...



... men uppfriskande om man säjer så  denna vackra lägenhets länga är så vacker  


    Se vilket vackert lyktsolps lamps "nät" under lampan     



Här sitter Malte från skogen & ser på folk, bilar, någon hund & förundras över världen  


  Så blev det frukost & som igår så tog jag såklart med lite gottis upp till dom, invirat i 2 servetter som slank ner i väskan när ingen såg   dom betalar ju åxå för sej! eller vi  



Hemresan gick bra i snövädret, bra plogat på stora vägen, men i en ort innan hemma när jag skulle handla lite, så fick gubben ryggskott  snacka om att vi blev glada när hela gården var plogad av en fyrhjuling!! wow så toppen  trodde det var grannen, gick dit & skulle tacka, men han var det inte! vem är det då tro? den hjälpen kunde ju verkligen inte kommit mer lägligt  för över en halvmeter har kommit!!!!! hjälp...


Öppnade dörren ut, stopp lixom  ...



... men Malte tog några skutt innan han vände tvärt  



Jag fick skotta innanför staketet till vedförådet, skönt det inte blev hela gårdsplanen



På Ulltuna kunde jag bara inte gå förbi denna mjukispläd...



... har ju redan ett antal, men den kom med ändå  


Ja så blev helgen, ätit gott & myst så in i bomben vi alla  Nu när vi kom hem blev det samma gos lek mellan Märta & Malte på golvsängen, dom är som oss, bara 2 dygn borta så är hemma som nytt igen! 


Just nu minus 13...


                Kraaaam i vintervädret!   




 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards