frallorna

Direktlänk till inlägg 15 februari 2019

Alla Härtans dag &....

Av Lena - 15 februari 2019 10:58

 


Oj!!?? har jag inte bloggat sedan måndags?? ...


Ok, vad har hänt då? tankar & funderingar, trött & glömmer ta mina nödvändiga läkar ordinerade tabletter B-12, Folacin & D, så inte blir min håglöshet bättre av det... tur jag är en glad skit i grunden  & att jag därtill blir mer & mer likt en eremit, skulle vilja bo i en enslig stuga på fjället, med bara vidderna som grannar...


Men såklart går ju inte det...  ...   men jag har många gratis nöjen, som att kolla på Hemnet! kolla stugor... & inför "när"  jag blir mång-miljonär    Slott & Herrgårdar & drömma mej bort till Italien... & vipps har en timme eller 2 gått  


Köper sällan lotter, men har en Lottorad till lördag, vi får väl se dårå  


Nåja, har en underbar familj släkt & vänner  & det slår såklart alla miljoner i världen  & jag tokälskar mitt liv, vårt hus, som är mitt näste  men ser mej mer & mer i min farmor. Farmor & farfar byggde en stuga precis vid vattnet nära fjället, med utedass & utan rinnande vatten men med el, men min farfar gick bort för länge sedan, men dit fortsatte farmor åka, var där i sin ensamhet i veckor, jag undrade ofta & frågade vad hon gjorde där? & om det inte var ensamt? men nejdå, hon bara trivdes så bra  fast hon hade folk hon hälsade på ibland, i närheten, en syster & vänner sedan barndommen

Men stugan såldes & någon köpte den & lät den förfalla totalt...



Här föddes farmor, i en liten stuga vid foten av fjället... en helt bedövande vacker plats


 


De här kortet är taget där, på min farmor & hennes systrar med Döv Jon, farmors föräldrar fick köpa torpet om deras son fick följa med på köpet, det fick han & var en sååå snäll & omtänksam man, han läste -om det var Allas veckotodning eller någon annan?- mins jag inte, men när han läste den så hoppade benet mot bordsbenet så han skavde av färgen just där, det bordet har jag fått & det står i köket  



Endast ett litet sovrum & ett till där Döv Jon bodde & ett kök, det var allt...



... hela tunet prunkade av så vackra ängsblommor...




 



 


Där fick farmor sin sista vila, vi följde henne dit, ströddes för vinden på den plats hon älskat allra mest  tillbaks dit där allt började, ringen var sluten  


  


Där vilar stoftet av min fina härliga farmor  ...


 


... & några km bort, några år senare, vilar min far, som hade önskan om att strös på själva fjället 






Jag ristade in hans första bokstav i namnet på tallen jag valde, för vid en tall ville han vila... så var åxå den epoken över...


                                       -----------------------    


Ja ni... & Alla Hjärtans Dag kom & gick, jag tänkte på den en sekund, sedan glömdes den bort, Mille har fått en promenad & isigt så in i bomben emellanåt så vi har fått lov att hålla oss inne, men vårkänsla i luften har vi verkligen!! många plussgrader!! 7 i flera dagar, härligt!!! fåglarna sjunger & & det droppar inte från stuprännan & tak, det rinner som en flod  

Man får njuta den tid det barar, för det lär väl komma mer...


Ikväll kalas för mej & systerdottern, vi fyllde både i början av januari, men då var jag sjuk & sedan har inga tillfällen passat oss alla ha ha förens nu snart!  


Sol ute & nu visar mätaren +8


                       Kram & fin freda!!  


   



 
 
Ingen bild

Irene

17 februari 2019 00:00

Vad fint du skriver Lena och vilka bilder🥰 stort grattis på födelsedagen i efterskott 🙋‍♀️🍾🎂

Lena

19 februari 2019 00:31

Tack Tack! *hjärta* & Tack för Grattiset! :)))

Varm stor kram! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards