frallorna

Alla inlägg den 19 januari 2019

Av Lena - 19 januari 2019 21:05

  Vaknade lungt efter skön sovmorrn   


      Åkte iväg till 2 seconhand, fyndade oplanerade fynd!  ....



En matta, 2 lampskärmar & en lampfot & en mjukisfilt till katterna, sedan gick Malte & jag en liten promenad, glömde täcket hemma, men det var ändå bara 2 minus, faktiskt gick jag med jackan öppen, riktigt skönt för ovanlighetens skull  


Annars mår jag dåligt av att se alla människor med korthåriga vovvar, vara utan kläder medans husse & matte klär på sej som om det vore Sebirien... Vad jag fått lära mej i den hårda skolan, är hur viktigt det är att hålla ligament & ryggar varma, för att undvika skador... men det är svårt att få ganmla uvar att fatta tydligen, dom är för sturska för att ta råd  lixom att rehab tar längre tid än någon vecka ibalnd.... tragiskt....  


Både Märta & Mille hatar täcken" men MÅSTE ha det ändå för mej  Malte tokälskar täcken & blir helt lyrisk om jag tar fram täcket  



Gubben gick in på sista seconhanden när jag var klar, kollade bara där dom har verktyg & kom ut glad som ett barn på Julafton!   


Alltså.... hjäääälp... har ju redan en kassa apparat, men denna  då? owaw skulle kunna ha fler... blev helt knäsvag, barndomsminnen, kunde som liten, från kanske 6 års ålder stå på Konsum bredvid oss & se kassörskan knappa in på den, hur länge som helst... gillade Konsums/Domus "blå" kassa apparat mest, detta är dock den dom hade på Ica!  men jag har en sådan dom hade på Konsum! som jag lyckades hitta för mååånga år sedan i en by i ingemansland...   Nåja, hoppas någon annan tar han om denna väl   


   Hittade denna gamla stjärna! föll pladask, & den passar sååååå fint där den står, helt förälskad, 30 kr      Sedan denna gammal lampskärm som är i någon typ av plych & riktigt limegrön!  hittade en lika gammal lampfot made in Italy i marmor, vet inte om dom hör ihop, det visar sej, men glad över mina fynd  



Hemma igen väntade sonen, Sam & min bror  blev fika & massa prat  


Vad hände sedan? -jo Askungen var på tv!! den jag missade för flera månader sedan! heeelt underbar      


Ätit gott & nu mys på golvsängen  


Var rädda om er  


                                           Carpe Diem   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards