frallorna

Alla inlägg den 16 januari 2019

Av Lena - 16 januari 2019 18:56


Handlade i stan innan jag åkte hem från nattjobbet, där var minus 13. kl är inte omställd, den var 08.04 kyligt så det räckte när jag kom hem



Vaknade till vid 11 då snöade det för fullt & fortfarande minus 12 trodde kylan skulle ge med sej med snön, men icke då  



När jag ändå vaknat så satte jag igång med att skära både fikabröd & matbröd med extra fett, frön & ost



Här bara en bråkdel av samlingen som kom, jag gick & la mej, & lyckades somna om någon timme till



Köpte Oumh (kött)"sojasubstitut" blev så sugen på löksås med det, lingonsylt till & -Å hjälp va galet gott!!   mmmmm...


     



Fick en härlig bild av en kompis som är i Thailand & njuter av ca 32 grader i skuggan & ett varmt hav... jag skickade denna, som heter -Mys inne 16 minus ute  men jag är inte bitter!!  å det är jag inte heller, jag bara gläds över alla som får ladda sina batterier i värmen, låta kroppen få vila & bara vara  det behöver verkligen alla ibalnd  även om inte alla har den möjligheten... själv åker vi inte någonstans dit vi inte kan ta med Märta & Malte & är så nöjda med det  

Avund har jag aldrig känt, bara glädje över andras lycka  


Lokalradion på när jag vaknat, totalt kaos i trafiken! så många olyckor i Dalarna så radion hann inte gå ut med alla varningar som kom in... hemskt...


Nu strax en jobbnatt till! kul   ska kryp köra dit...


                     Varm kram i kylan  




 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards