frallorna

Alla inlägg den 7 januari 2019

Av Lena - 7 januari 2019 22:28



Förmiddagspromenad genom byn....


Städat huset, vi har fått en fuktskada i tillbyggnaden, en spricka i badrumsmattan i tillbyggndens toalett, väntar på Försäkringsbolaget, tills dess städar jag i utbyggnaden, kastat en hel sopsäck i hallen, gamla skor som aldrig kommer användas, gamla kläder som bara hänger... så som det i alla fall lätt blir hos oss, det bara bygger på lixom  men nu kommer folk hit, så jag "putsar" lite på finnichen  


Så kom snön till oss nu på kvällen, varningar har gått ut hela dagen på vår lokalradio om trafik kaos i morrn & så mycket snö som ska komma under natten & morrondagen!! jag kommer garanterat hålla mej hemma! uch, gillar inte att köra i snöväder...


Goa kompisen & grannen är veterinär sedan 35 år, vilken tur man kan ha va? att ha en kompis med det yrket  hon har hjälpt alla mina djur genom många många år, höns, kaniner, hästarna, kattterna & hundarna   & nu klämmer hon Maltes analsäckar med jämna mellanrum sedan några år tillbaks, då jag inte lär mej,  & för att slippa operation. Det är henne jag rusar nerför backen till när det hänt något eller har frågor  när jag grubblar & är orolig löser hon mina funderingar, kan prata fackspråk & medeciners verkan, fixar & lägger om sår, kastrerat våra kattpojkar, låtit våra gamla & ibland sjuka fått somna in hemma i våra famnar... recept, vaxinerar osv osv. hon finns där för oss alltid  & som när Malte fick sitt diskbråck för några år sedan & jag ringde från bilen från djursjukhuset långt bort, hade fått med sprutor med hem som bara hon fick ge, då var hon uppe & väntade mitt i natten för att ge honom den när vi kom hem & dom andra senare -vem vore jag utan henne  

Idag har vi fikat som alltid, & tjattrat oavbrutet som alltid  & Maltes högra "säck" är tömd, bara den som trilskas, & ofta hänger allergi ihop med det besväret & allergi har han ju åxå...


Hon är verkligen klippan i våra liv      


  Här är hon & Malte 2015 i samspråk efter anal klämmig  


Nu ska Malte & Märta få gå ut på gården, undra om dom blir förvånade av snön?     & i morrn vaknar vi nog till ett vitt vinterland!!


                  Varm kram till dej som kikar in här  





Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards