frallorna

Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Lena - 2 januari 2019 17:17


På nyårsafton kom Sam vid kl 14 för att fira med oss & sova över  farfar som fick ryggskott på Julafton kör i masagefotöljen väldigt mycket & tycker det hjälper enormt! golvsängen var bortstädad & Sam kunde köra trehjulingen så fort att mattorna flög 



Gullungen 



Dukade så fint jag kunde med inga medel, föruom det jag redan hade  




Lite fisk/räkor, vegetariskt & veganskt! 



Sam ville bara ha mackaroner, som han delade med Malte  



Förutom oss var det min bror & kusin med fruar   



Serverade eko Appelsinjouice & Grangärdes ekologiska jordgubbar i glasen, så gott!


  Klockan 22.00 somnade Sam i soffan till barnprogram, hans eget val  med oss "kvinnor" då gubbarna satt i köket... 



... missade Nyårs slaget, som blev med så god alkoholfri skumpa   I år var det lite märkligt, endast 2 smällar hörde vi! jag hade redan förberett duchkabinen för Malte, platsen han själv kännt sej trygg på sedan tidigare år, men den behövdes inte!! när dom 2 smällarna kom gick han in i sovrummet & lade sej nedanför sams säng, men bara en liten stund & inte flåsig alls!! & här som dom pepprade på som bara den förra Nyåret!! vad hände lixom? sååå bra!! & underbart!!    



Frukost & så fort farfar vaknade blev det mer tågbane åkande & lite reparationer  & vart tror ni gubbarna minglade på nyårsaftonen? jo såklart rund denna ha ha byggde på lite & körde, till Sams stora förtjusning!! 



Så blev det lite "mellis" & han fick se barnprogram på min dator, å han skrattade så han tjöööt!  ....



... gullungen  


 


Jag hade börjat känna mej lite hängig, så farfar skjutsa hem honom, vinkade hejdå & vände mej om & där i fönstret satt dessa 2 Juveler & tittade ut, Aika & Tussan  



Nu var det fritt fram & Märta började lekte med traktorn & kon som rämade konstant när Märta försökte äta upp henne    


  Hämtade ut en ny burk Medrol till främst Malte som får det emellanåt för klådan, skrämmande lika burkar som mitt Behepan ligger i, hällde ur dom i den glasburk vi hade förra laddningen i, vill inte riskera att ta fel för någons del, tror inte B är så farligt för en hund, men såklart onödigt det åxå  



Idag har jag mått lite tjyvens, lite feber, trött & matt, hostig & tjaaaa.... skönt jag får bara vara & ligga & vila på golvsängen med M & M  gick ut & morronrastade Malte, totalt glashalt! fy då, stampade i mina broddar, Malte fick gå på kanten, på gården lika eländigt, Märta slank hit & dit, så det var verkligen säkrast inne!  


Kram till dej som kikar in här & God fortsättning på nya året 2019!!!  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards