frallorna

Alla inlägg den 9 december 2018

Av Lena - 9 december 2018 20:51


En liten tröttmössa   skönast så, dagen har vart både stormande blötsnö, uppehåll & dis, men såklart har hon varit leksugen åxå, tokfian  



Jag är bara så lycklig över stjärnan, den lyser så fint & gör hela huset vackrare  



I mitt favoritprogram Strömsö, tillagade dom palsternackor som dessa! såkallade Hasselbackspalsternackor!! behöll skalet på men skalade av under så dom låg bra, skårade fast inte ända igenom, rörde mitt vegan smör med  pressad vitlök & flingsalt, mojsade ihop & mojade in palsternackorna i röran & strödde på ströbröd! skjuts in i ugnen på ca 225 grader i ca 35 minuter! beroende på storlek såklart, voala & gösses så goda! frasiga & alladelens alldelens uuunderbara ha ha    



Jag har fått Carving på Tradera!! har aldrig köp eller sålt något på det, blir nog inte att sälja heller, men KÖPA!! idag budade jag in en Julklapp till min syster  vann budet, måste vart nybörjartur  har lagt 2 till bud, gösses så spännande  


Lade bud på Dala Auktionsbyrå idag åxå! av en händelse gick jag in & kollade, & hittade det jag sökt ett tag!! lade ett bud 2 minuter i 12 precis innan det stände av den funktionen då auktionen börjar, som alltid ångrar jag mej vad gäller pris, det går nämlingen inte att höja efter det, bara att tänka, -är det meningen så... följde det via vebben , & när mitt utrop var framme var jag nästintill paralyserad  jag vann! ho ho ho  i morrn hämtar jag "den" då får ni se! & jag samtidigt ska till tandläkaren så hon får se om min bettskena är exakt som den ska


Hoppas den är lika fin "live" som på bild  


                   Kramiz till mina Bloggläsare  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards