frallorna

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

Mina nerver har jobbat :(

Av Lena - 28 oktober 2018 22:30


På fredag eftermiddag, vi satt & fikade, då gubben sa -men kniper hon inte med svarta ögat? & mycket riktigt gjorde hon det! det kom så fort, tänkte att det var något skräp? gav henne Metacam, antinflamatoriskt & smärtstillande framför allt, de jag ville åt, min mage vände sej självklart ut & in av ångest, fick för mej att hon såg annorlunda ut i ansiktet? en stroke? ja när jag börjar undra kan det bli alla hemska senarier... gubben sa nej nej nej! försökte få mej på "normal" läge, gick inte alls... men hon var inte smärtpåverkad i alla fall, åt som vanligt & kanske med än mer aptit, & ville leka på kvällen! alltid nått   i min oro...

Hon sov gott hela natten, men vaknade med samma knipta & lite röda öga, så jag ringde till Falu djursjukhus & det var lungt där så det var bara att komma in! 

Träffade en fantastisk veterinär! så nogrann, färjade in & såg ett sår på hornhinnan på en gång, som en måne nedtill, jag såg det åxå då, men hemma såg jag det inte, hon höll ut & sökte i underlocken med en topps för att se om nått skräp fanns där men det fanns det inte, hon rullade på skadan med en topps för att jämna till kanterna hon tog tryck & grejade, & Märta står bara blixt stilla!! så duktiga hundar vi har, dom är så trygga i all behandling hos veterinärer  

Fortsättning med Rimadyl & ögonsalva & mjukgörande ögondroppar & återbesök längre fram. Så skönt & jag kunde andas ut 



Hem & mata dom "bevingade" detta blev deras lördagsmat (gårdagens bröd) tillsamans med korv & ost! 



Vi skulle till vänner på kvällen, det var på vippen vi ställde in för Märtas skull, men nu var hon ok! vad hände då? jo gubben fuck ryggskott from hell! pust... men när han fick recept tabletter & starkare än Ipren & efter att ha vilat flera timmar, så kände han att vi kunde åka... 



... samma härliga gäng som träffats runt All helgona i ca 18 år  då med barn med, nu är alla vuxna & utflugna sen flera år... Här efterätt, blåbärspaj ala vegansk & dadeltryfflar jag gjort, jordgubbar & annat  



Hur vi än sa   du får inte hoppa upp & ner i soffan, så gjorde han det, eller vi hann i alla fall lyfta ner honom var gång, busungen  då vi är rädda om hans rygg 


Fina kammaren innanför stora salen i det vackra stora huset, lixom en herrgård  


Så var helgen, & i morrn blir det kalas för MALTE som fyller år!!      


                      Kram från oss!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards