frallorna

Alla inlägg under september 2018

Av Lena - 8 september 2018 18:46


Jag vaknade 11.30 pip!  jo det är sant, men Märta kom inte till ro inatt, så varmt här inne tyckte hon, öppnade fönster, regn, stängde fönster & öppnad... vid 04 somnade hon äntligen, jag en stund senare... gubben hade vaknat en timme före mej, sköna semestertider  drog ifrån mörkläggningen & såg denna härliga vackra vy!...



... där går Malte & gubben iväg på en "morron" vända  & frukost åt vi när andra äter lunch  ja varför inte lixom?? 



Slut på lite förnödenheter, så vi gissade oss vägar till en affär? blev en vacker omväg...




... tills vi kände igen oss! då väntade dom i vackra parken medans jag gick in på Ica & handlade...



... tillbaka igen var torget tomt, innan liv & rörelse & torghandel...




Bara andra gången vi är i Mariestad, men av det vi sett, väldigt vacker 



Räknade till 18 husbilar på dagen & 16 vovvar, har man husbil har man hud typ 


  Så många hungriga Gråsparvar, tänkte köpa vilt fågel blandning, men det fanns inte!? plan B måste väl gå lika bra med "selleri"   nej mena Undulatmat! Gråsparvarna var mycket skeptiska!! livsfarlig mat   ett tag! sedan gick dom bananas  & nu ser dom ut som Undulater hela bunten ha ha ha  & va med vitaminer dom fått, bara en sån sak    



Diskat efter maten, & gick ut nyss för att ta detta vackra kvällfoto, då hela asfalten är blöt under vår bil! (pinsamt) antagligen nått med varmvattnet när jag diskade,


    Gubben har krupit & kollat både ute under & inne, inga fel hittades, skönt


                           Gokväll från oss!   

Av Lena - 7 september 2018 19:12


Kom fram till Löa Hytta igår eftermiddag, så fin & otroligt fint underhållen! fin ställplats, & ensamma var vi...



... lagade en fantastisk middag, till det isvatten & Damernas!! alltså, vad mer behövs? 



Idag efter en lååång sovmorron så tog vi en promenad på hyttan...



... ni skulle se Märta & Malte, så ystra! som barn på ett kalas, vet inte åt vilket håll dom ska, allt på samma steg lixom...


... allt är et enda äventyr!!  




Smedjan var nog ett riktigt "kisshörn"  



Kan nog tänka mej att kyrk bänkarna var nog för olika evenemang & viskvällar, mysigt



Stackars Bagga Naja som brände magen    vi ska verkligen åka hit nästa sesång & fika i cafet & gå en guidad visning!  



Åkte vidare till Mariestad & en fantastisk ställplats, gick en promenad på en gång, här tas en båt upp med truck!



En gigantisk Marina!...



... & vi fick en fantastisk plats på första parkett 



Att äta spagetti med pappa är inte så lätt...



... några ramlade på golvet... /Malte



Matat en stor svärm Gråsparvar! trodde dom skulle flyga när jag kom ut, men icke! tama endra, välkomnade mej & fick massor av mat av allla de slag! har ju lixom restaurangen med oss  



Så har vi tagit tv & snacks kväll, Malte blev förskräckt av pappas ostkroks skål, lade ett på kanten, det tog han...



... mums...



... vi 2 benta sipprar på lite bubbel



Fast jag säger -varsågod Malte! så tar han INTE! ser bara helt förskäckt ut!...



... -nej han väntar på att bli matad  ja ja, ingen gluppsk på så vis, tigger gärna & alltid  men tar inte för sej när han får  


Det ska bli regn & åska har det utlovats nu till kvällen, inget hitills, men i morrn strålande sol & vi kommer nog ha en massa att se på här, båtar som ska ut & folk överallt! kul  


                      Kram från semester familjen!   

Av Lena - 5 september 2018 22:30


I måndags åkte Mille & jag till Mellsta, underbart väder, lufsade på i motionspåren & på...



... campingen...



... & efterssom han fullkomligt ÄÄÄLSKAR! att åka bil, så fick han en extra lång vända på hemvägen, runt hela stan  sitter alltid som den lilla gubben han är & tittar andäktigt ut -hur gulligt!!  & såklart i bältes sele!



Hemma väntade M & M, så vi åkte till åkrarna & njöt  



Vackert & mysigt



Igår traskade jag återigen en långvända med Mille, fast inget bilåkande  speciella underbara krumelur   



Idag, hem till mina föräldrar på kvällningen, bytte tidningar & fick massa hembakat gluten/vegan fikabröd m.m. & massa ljuvligt söta goda plommon! hela trädet dingnade av godingarna! lyx!



Farit runt här hemma, försöker städa, hmmmm, jag är ju inte direkt en pedant  så det tar sin tid, om det ens aldrig blir klart? har helt enkelt för många bra att ha saker & kan inte göra mej av med det som är "bra att ha" ha ha ha        



I morrn tar vi lite semester, ska bli heeeelt underbart! har ju inga kottar att ta hänsyn till, men katterna & skatorna ska ha sitt!  så sönerna turas om att bo här & sköta dom tass & bevingades mat restaurang  



Bärbara datorn havererade i helgen, ena sonen har återställt den, blev tyvärr inte som förr, guuuuud så jobbigt att lära om en gammal hjärna, å pust på de då  


                     Nattkram till dej som kikar in   

Av Lena - 2 september 2018 19:22


I förrgår var det kalas för Sam!! oj va med roliga leksaker han fick! 



3 år med livets efterätt, vår Juvel, vår kärlek  



Sam hade bestämt munkar, hans favvo, fast dessa såg nog mest spännande ut, för han gillar bara en sort  & han fikade inte ens, hade inte tid lixom  



Sams stora Idol är systerdottern Elsa 

  


Blev bjudna på Tacko rullar med sallad å så...



... medans Sam fick pankaka med sylt!  


 


Sam! titta ut!! vad skådade vårt högra öga? jo hans mormor & morfar hade köpt honom en bil! hur gullig... 



... & så egen-smidda dekaler!  



Den gick oväntat fort! -kanske redan trimmad?  så nu blir det till att träna 



Igår förmiddag åkte vi på en Seconhand tur med promenad 



Efterssom jag är duk galen! så är det nästintill omöjligt att inte köpa en, eller 2 elle eller...  & alltså den toalettporslins gröna, vackrare i verkligheten, kändes som Guld när jag bar den till kassan  



På kvällningen firade Ornäs Båtklubb 30 år med fest, mat, prat & musik & allt! här sparades inte på krutet  min bror & kusin med fruar & barnbarn...



... flera album med bilder från städ-dagar från förr gick runt, tillockmed jag fanns med på en! 



Så blev det disco med ljusformationer & musik från 60 talet till nutid! & ena kusinbarnet dansade på bänken så det stod härliga till!  & killen satt helt försjunken i färgerna som strålade över tältet! 



Lämnade festen & for hem till Märta & Malte  



Idag satte jag på mej en kökshanduk över huvudet & drog till skogs själv en snabbis! ville lixom inte ha någon Älgfluga i håret  



Men var är ni trattar & trumpeter? jo, långt under mossan... såhär ser det ut, små små smååååå endra, låååångt ifrån färdiga! & jag som tycker det är så trist att vääänta! 



Men några "vuxna! hittade jag lyckligtvis!...



... trumpeterna med sin gula ben lyste upp mitt modfallna sinne!!  



Blev en god stuvning till middag!



Igår vid hamnen, sa en kvinna till mej, tänk som Astrid Lindgren, hon sa Döden Döden Döden! sedan gå vidare! enkelt, men visst lät det bra! våran fina kloka Astrid Lindgren  

För mej lättare sagt än gjort... men visst, måste tänka på det   samtidigt är jag en grubblare & vet hur närmaste familjen mår, hennes man, syskon, mamma... 



Mitt i ett lyckligt liv... tvära kast... 



Tillbaks till nutid & min bärbara dator måste tas om hand av sönerna, den vill repareas säger den, ach ach  & alltså? blir man rädd eller rädd? jag har ju toutch skärm på bärbara, använder alldrig mus, så sätter jag mej här vid den stationära klumpen, där jag sällan sitter & fattar helt enkelt inte hur jag ska göra för att komma in på sidan?? gubben är inte hemma så jag kan fråga & jag försöker allt! alltså hur dum får man va  det tar flera minuter innan jag fattar att jag har en "mus" bredvid tangenbordet   ja ja säjer då de  & som bonus att sitta här har jag min Spotify med bästa ljud!!  


Nu ska vi golvsängsmysa


               Kram till dej som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards