frallorna

Alla inlägg den 24 augusti 2018

Av Lena - 24 augusti 2018 14:22


Sådär ja... Ringde när dom öppnade på Djursjukhuset & blev upprings 08.30 fick en tid på jouren redan 9.30, irrade runt, rasta Märta ducha & iväg... Hade innan frågat vilka som jobbade på Jouren? & om Anna jobbade? inga jag kände igen på jouren & Anna var tyvärr ledig idag... ok  bara att hålla tummarna...

Kom in på ett rum på en gång nästan, & dröm om min förvåning när "våran" Anna Edner kom in!!  -men va? -jo jag vet sa hon, jag har bytt skift med en kollega   nu var inte hon på jouren, men hon tog hand om oss ändå  


Nu bestämde hon ett ultraljud på honom, det gjorde en annan fantastisk veterinär, Katarina  Allt var helt ok, ingen bakomliggande orsak hittades, & varbölden var 2.7 cm, men hon visade åxå på den ev orsaken? att det blivit gångar emellan olika varhärdar av hinnor. Malte sedenerades & nu gjordes ett stort hål så ett finger fick plats så hon kom åt att gå in & spräckte hinnorna som bildats & ett stort drän på annat vis är sattes  


Vi hade åxå turen att få han, den underbara Djurskötaren Anders  han är så gullig så man blir helt varm i hjärtat  & denna gånga sa jag det till honom, att han ska veta att vi är sååå många som tycker så otroligt mycket om honom, att hans fantastiska karisma ger ringar på vattnet åt alla håll  Han tackade & tackade allra ödmjukast & jag hoppas jag gjorde hans dag  




Malte var trött, åt & somnade som en stock när vi var hemma igen


Nu har han vart & hämtat posten med pappa, blodet rinner & han är helt nerblodad på hals, bog & ben, det ser för eländigt ut, men bra att skiten kommer ut mer medecin & tvätta lakan & handukar & blod överallt 


Nu ska vi ta en kaffe gubben & jag, & fixa lite mat för kvällen


                     Kram från oss    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards