frallorna

Alla inlägg den 19 augusti 2018

Av Lena - 19 augusti 2018 21:07


Älskade finaste Prinsessan i svampskogen!  så yster & glad... 



... gick inte så långt, strövade på bara... 



... satt bara & tittade på allt, vilade & nosade...



... Märta fick helt enkelt bestämma takt & så  



När vi kom till bilen igen så hittade hon en pinne såklart, som Malte åxå ville ha 



  Hittade några fina fina Kallar, mums! gjort en stora alá ljuvigThai inspirerad gryta med svampen & massa grönsaker, sådär så det blev lika gott som när vi brukar köpa färdig mat från Thaien, sa gubben, själv känner jag ju i alla fall sött, syrligt, surt & salt & jag gillade den åxå!!  ris till såklart & voalá för flera portioner till  



Dålig bild på min mat för igår, alá vegan & glutenfri såklart, en smördegsrulle med kantarellstuvning!! wow!! tyvärr känner jag ju ingen smak, men jag vet ju att den var god, alltid nått 



Träden dignar av äpplen, men just dessa & ett annat är dom väldigt små på, men lite mos hoppas jag kunna få ihop längre fram, för mogna är dom inte än på länge



Båda dessa stora dukar, denna gula prickiga & den med blad fick jag av min goa syster, dom hade kostat 199 kr på Hennes Home, nu inte många kronor & jag är lyrisk!! & taxam!!  


Tror den gula kommer ligga på köksbordet senare, då vi ska möblera om lite i köket & leta på ett fint skåp, endera ett vackert linneskåp eller liknande, att ha längs den enda väggen, som sväljer alla mina glas & annat som jag inte har någon plats för  


Ett kul nöje börjar hösten med, att "leta på skåpet jakt" jag har redan sett 2 sååååå bedövande vackra skåp, men båda var sålda när jag såg dem, dom hamnade hos någon annan lycklig människa!! nu hoppas jag att jag åxå ska bli lika lycklig  har inte alls bråttom, utan "plötsligt händer det" typ, det ska ha en själ & såklart inte vara nytt!! utan -Pärlan seconhand, Erikshjälpen, Pingstkyrkans, Ta Till Vara, Blocket... kul!! 


Kolsvart ute, bara 2 kottar idag, gubben klippte gräsmattan igår vid lunchtid, blev dom rädda för höga ljudet på vår gamla töskvärks-klippare? eller känner dom inte igen sej efter??  



Tog dränet på Malte nu på kvällen, Malte brydde sej inte alls, veterinären hade sytt fast det med 3 lite knepiga stygn, fast ändå bra så det satt fast. Gratis att ta bort det på Djursjukhuset, & än mer gratis hos min Vet kompis   men vi fixade det själva. Dränet drog med sej en massa äckel ut... över en dec långt gummidrän, ska trycka på kinden någon dag innan det ska få läka ihop


                      Kvällskram från oss  






  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards