frallorna

Alla inlägg under juli 2018

Av Lena - 7 juli 2018 20:16


Kan väl inte säga "i morse" om denna bild, snarare förmiddag, vi har semester tider   = morronkiss & sedan somna om  



Min frukost, havregrynsgröt, eko persikor & egenplockade hallon!! oj va dom börjar mogna!! tjohooooo 



Hämtade hem Sam på middagen, vi var upp i höladan & skulle leta efter en fotölj, spännande!...




... det mest spännande var dock vår gamla Merceders & dens motor 



Vi tog oss en fika bland bilarna, lite bohemiskt  men det var där Sam ville sitta! 

 


Inatt sov Malte & jag i himlasängen på altanen, vilken ljuvlig sömn det blev, vaknade  vid 04.00 av att regnet vräkte ner, så mysigt  


Vacker kväll, fylld med Kottar på tomten såklart   



                           Varm kram från oss    

Av Lena - 6 juli 2018 23:55

 


Ikväll var våra Urtidsdjur 13 stycken  ost är det absolut godaste dom vet, det kostar att vara "mat mor!"   


Tankar har kommit & gått, många frågor som aldrig får sitt svar...


Sitter i nattlinne på altanen, så skönt, Malte i himlasängen som är hans nya favvo plats, Märta & gubben kollar tv


Himlen är orolig ovanför oss, ser hur regnet hänger på himlen i fjärran, kanske bara skönt för alla Peace & Love festivalare efter en gastkramande varm dag om dom får några stänk på sej lite senare  


                             Kram i natten  

Av Lena - 6 juli 2018 19:15


Igår hade vi åxå Sam, som så många dagar nu, men det är inget jobb, utan bara underbart, då han är så ljuvlig på alla vis, omtänksam, rolig, & glad  

 


Sov middag på golvsängen, skönt  



Idag kom han inte, vi åkte iväg till åkrarna... 






Så länge solen var i moln var det ok, men när den kom tror jag Malte ville hem! han satte sej i framsätet själv  


                   ----------------------------------------


Ja ni, livet tar tvära kast... det vi kan vara behjälpliga med är att ha Sam här, fixa mat & leverera, lyssna & trösta... resten är bara Fuck Canser...  


Så tungt, som från en klar himmel raseras allt...


                    --------------------------------------


Komihåg en sak mina vänner, Carpe Diem   det har jag lärt mej från när vi miste Petrus... att njuta av var dag som är lugn, att vara taxam för det lilla, att uppskatta en ny morron oavsett väder, vind, halsont, magsjuka eller flunsa, för det överlever man...


             Varm kram till dej som kikar in här     




Av Lena - 4 juli 2018 23:01


En lååång mysmorron, en semestermorron! 



Så åkte vi in till stan & handlade lite, jag släpptes sedan av hos Mille som fick en promenad! & gubben åkte vidare & hämtade upp Sam innan han hämtade mej igen, pussel pussel för att få ihop allt  



Vi hann vara hemma någon timme innan jag fick lämna "pöjkarna" & Märta, för att skjutsa Mille med matte till sin sista veterinär kontroll efter allt som vart, nu är han frisk enligt konstens alla regler, känns verkligen skönt!  


Kom hem & emot mej kom Sam som ropade glatt -Sam har badat! -Sam har badat  faffa hade spolat i vatten i karet, en traktor var med, sedan blev det en burk, en Ikea vattenkanna osv, man tager vad man haver alá faffa! hi hi  



Sonen kom för att ta honom med sej hem, men Sam somnade av på golvsängen som han hjälpt faffa att bädda rent i! Ja dom kan "pöjkarna" 



På kvällningen kom goaste vännerna förbi på mat, fika & Sangria!  & ...



... kottemys  några är helt tama av sej självt, kommer rusande bara dom hör altandörren öppnas -hur gulligt!  



Just här 10 stycken, men 11 var dom. Ja så går dom runt & kommer tillbaks, sover som pösmunkar, dricker massor av vatten & äter mer...


Sitter på altanen & skriver, så varmt, solnedgången är magiskt vacker, guld gul...  


En dag är till ända... igår fick vi ett så tragiskt besked om en vän... livets ibland tvära kast... 



                  Varm kram till dej som kikar in här   

Av Lena - 3 juli 2018 21:07


Igår fyllde min systers son 17 år!! GRATTIS HUGO!!       



Pappa Tony hade fyllt år tidigare, dom fick bla. Bonnvichan grejer!!  



Sam var så nyfiken på paketen!...



... hjälpte snällt till att öppna alla  ...





Fick såååå fina precenter! bla detta verktygs skåp till en meckande kille  



Syster, ja alla är heeeelt sålda på Sam  



Satt på olika platser i trädgården...



Jag som äter lite speciellt, hade min mamma bakat en ljuvlig & vacker tårta!   



Sam var farsinerad av en gammal kuriosa cyckel...



...med vindsnurra som Elsa hjälpte Sam att blåsa på!  



En gång var denna lekstuga, så fin, spännande tyckte Sam



Till skillnad från sist vi var här, då Sam inte vågade hoppa på studsmattan, så blev han helt villd!! & vägrade att gå ur! vi lirkade...



... Elsa var snäll & tålmodig, & Sam skrattade så han kinade!  



Till slut klev åxå Sams farbror in, & skojandet fortsatte, innan vi lyckades få ut honom ur "buren" 


Ett härligt & väldigt varmt & somrigt kalas!!  



På kvällen kom granne & veterinärkompisen hit, klämde Malte därbak, väldigt fyllda, skönt att det är fixat. Kall öl & snacks & massa prat & kotte tittande, igår kom 11 på besök  En ynnest & lyx att ha en bästa vän som är veterinär  



I morse hämtade vi hem Sam igen, så han slipper dagis denna vecka då avdelningen han går på flyttats ihop med en annan avd.

Vi handlade på Coopen, köpte blomma till min mamma som hade kalas idag, Sam valde omsorsfullt blomma, köpte melon m.m



...  & så blev det frukost på altanen...


  


... Sam är frikostig & bjuder alltid till dom 2 tiggarna  



... sedan gick Sam & jag till lekparken i andra änden av byn, tog tre hjulingen som jag drog  



Rutcbanan, så spännande! först skulle jag åxå åka, ja vad gör man? jo bara att åka på! ha ha   



... till slut var han modig nog att åka ner & jag satt kvar! för att lassa upp singel på kanten som jag skulle åka på! som han skrattade!!... när fanno satte fart!!  



Men så "knäckte han nöten" & började åka själv!! tjohoooo vilken stolt kille!! 





Gick till skuggan efter en stund, för solen började värma mer & mer, hade "färdkost" med på trehjulingens flak, svalkade skönt kan jag lova, & bytte långärmat mot kort & solcrem förståss...



... & så fortsatte lekandet! gungor & klätterställning




Knatade hemåt, blev 1,5 timme, trött vilade han med faffa & kollade barnprogram & jag stekte plättar...



.


.. som han åt med glupande aptit! 



Så åkte vi till min mamma som fyllde idag & Sam överäckte blomman  



Massa gofika, men Sam gick in i boden & skulle ha glass! jag fattade ingenting? men han visste, för där har dom en exra frys & där fanns massa glasspinnar 



Den här tramphjulingen är ur gammal! men har hållit, även om däcken bara slirade 



Mamma tog fram samma leksaker som jag & mina syskon lekt med & alla barnbarn, lika spännande än idag! helt trollbunden blev han   


Ja ni 2 härliga & mycket varma "kalas" dagar med nästan 30 grader, pust  så inga promenader för M & M att tala om, på eftermiddagen har Malte vart med gubben i garaget som är så skönt svalt medans han grejade med AC:n på vår bil, kan ju hoppas den funkar nu


Ja ni... kanske många bilder & det jag skriver är långrandigt för er läsare, men det är åxå min dagbok  & var dag kollar jag & gubben tillbaka på föregående år efter år, vad vi gjorde då? mins & förundras! så fort tiden gått! tex  


Vaknade 05.00 av att Märta ville ut & kissa & kunde inte somna om, lyxproblem när man har semester, lite trött, ska nog krypa ner strax & vila tills jag somnar, i morrn mer tid med Sam  & vänner på kvällsbesök, mat & prat & för att kolla in vår "kottestuga"  



 

Av Lena - 1 juli 2018 22:28


Kuskade ut med båten mot eftermiddagen, en perfekt dag, lagom varm för vovvarna, inget flåsande!  

Hittade en favoritö med brygga ledig! 



Fikade & gick en ö promenad...



... båda hade spring i benen & sprang före



                                                 


Därutanför lekte några barn, hoppade från båten, såååå intresant tyckte Märta som satt helt försjunken i det hela länge länge, stumpan  


  Åt massäck ala veganskt såklart, förutom gubbens ägg



Kuskade hemöver efter några timmar...




En så underbar dag   & kottarna har fått massa kvällsmat såklart, detta är sittning 2 & ost i både bitar & skivor & mer hinner jag lägga ut  innan vi somnar, det tar att vara på vattnet!!...


  .


.. & Malte är kabb slut!   jag likaså  


                                       Kram från oss   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards