frallorna

Alla inlägg under maj 2018

Av Lena - 5 maj 2018 17:21


Igår gjorde vi en utflykt till en grann stad & en stor Husbil/vagns affär för att köpa special hakar att sy fast på nya gardinerna i husbilen, efter det åkte vi till gubbens mormors grav, vi har inte vart där sedan hon somnade in, & tänk...



... efter lite letande så hittade vi den       



Åt mat på altanen på kvällningen & tog ett glas så gott rose...



... med jordgubbar  



... solen lyste in & värmde skönt


Idag har jag krattat gården från löv & hundbajs, sått i lite gräsfrö å så, gubben tog hand om vårt plomonträd som gick av av snötyngden som var, ett stort projekt! pust  


Så kom Sam med pappa, dom skulle ta ut husvagnen för tvätt å så, så spännande!!, så där så det pirrade i brallan hi hi  




Vi stod & tittade andäktigt på...



Ljuvliga unge, du är förtrollande söt & härlig &...


... & helt helt uuuuuuunderbar!!!    


Det fläktade så skönt en stund, men sedan kom värmen ikapp oss & överdelen hasades ner  ...




Vink vink fannos & faffas hjärtegull  som fick en tur genom byn med traktorn 


Vi hann inte ens ta en fika på altanen, fick bli en munk & festis i skuggan på gården mellan alla ståhej vi hade för oss...



... & lite diskutioner med faffa  


Kvällen är helt underbart vacker & solen värmer altanen så M & M går ut & in för att svalka sej emellanåt, perfekt!  


Ätit gott & ikväll ska vi äta lite "tapas" därute med lite kallt rose igen 


                                    ---------------------------


Ja liven tar kast åt alla håll... en ung kvinna somnade just in... efter många års kamp med en hjärntumör... ett barn, en man, en familj i sorg...


                                     ----------------------------


                                         Carpe Diem     

Av Lena - 3 maj 2018 20:10


Kortet jag tog & missade den ståtliga svanen vid Axmar Brygga, fick 2 andra bruna sjöfåglar istllet... 



... fick jag med råge tillbaks igår på kvällningen!! då denna svan sam där långt bort & jag blev att stå & se på den, den såg då mej åxå!& fort fort sam den emot mej!...



... knatade med tunga ben upp till mej! bara sådär! så paff jag blev & så ståtlig den var!, in & hämta allt gubbens mjuka bröd  ...



... mej oj, vilken händelse  



... jag fick fota den & vi pratade en massa     



Så kom kvällsolen & jag fick så fina kort, för den la sej helt sonika ner & blev kvar över 1 timme vid husbilen!! vännen då  funderade på om den var sorgsen, svanar lever ju i par livet ut... När den sent om sider gick den lilla biten ner till vattnet, var det med så tunga steg, skulle gett "honom" (som jag tror det var) Glukosamin till knälederna istället  




Den kom tillbaks sent på kvällen åxå, men då visade jag mej inte



Idag tog vi en promenad till forsen, gösses vilket tryck! & säkert 5 cm till har vattnet höjt sej från igår, pust  




Vid Naturum har dom fixat Hotell!! vilka snälla själar som tänker på dom små  



Vi traskade vidare genom vackra Gysinge... 




Stiger vattnet mycket mer blir nog ställplatsen stängd?



Tackade för oss med denna fina bild, strålande sol & så skön värme i blåsten  


Blir så full i skratt, när vi svänger i från sora vägen till vår byaväg, så börjar Malte hööögt gnyyyy han blir så ivrig & helt till sej!!  in i huset, rulla på golvsängen, ta en räservända, han riktigt spritter i kroppen! Home sweet home!!  


Ja så tycker vi alla, men lika mysigt vi tycker det är att åka iväg, lika skönt är det att komma hem igen efter en tid  & M & M gillar husbilslivet, det märks så tydligt  


Ny kollas tv, & strax Morden i Sandhamn del 2, så spännade


Regn & grått, men vi går visst mot sol & värme!!  


                      Varm kram till dej som kikar in här   

Av Lena - 2 maj 2018 16:54


Så åt vi frukost...



... rullade lite...



... innan vi lämnade Axmar för denna gång



Åkte vidare till Valbo & handlade lite gott som vi nyss ätit, vidare till Gysinge, men vad skådade vårt högra öga?? jo översvämmningen var otrolig!! här framför ställplatsen är det vanligtvis INGEN sjö!! gösses Amalia, den är bara såååååå mycket längre ut!! oj oj oj....  



Tog en promenad & Malte rullade vidare, & nu matar jag fåglarna  


                                  Kram kram    

Av Lena - 1 maj 2018 22:46


Vi är så ensamma här, endast en husbil till, så M & M kunde vara lösa & spankulera & nosa, Malte fattade inte galoppen, blev förvirrad  ...



... Märta ville mest in, tycker inte alls om daggen som drev, som den gjorde här




Malte & jag har tagit flera promenader & när dimman omslöt oss helt var det andktigt vackert, som här, när svanen simmade ut mot dimman & jag just kom på att jag hade systemkameran i husvagnen!! fy vilken flopp! vilket kort... 



... jag kunnat fånga med den, detta blev det bara, sprang till husbilen & hämtade den, men svanen, den hade summit hem!  fick dock ett som jag tror? är kanon, med änder eller gäss, få se när jag kommer hem & kan ladda upp det.



Nåja, vad är en svan mot hur mysigt vi haft det i ruskvädret...



... kollat på det lilla som rört sej...



... som när gubben hade några ärenden  



Vi har klättrat över sängen x antal gånger nu, ätit från ett litet bord mellan stolarna, men värt besväret, då mysfaktorn vart så hög!  


Nu snart en sista kvällsdrill, sedan ska jag läsa lite


                                   Kvällskram    

Av Lena - 1 maj 2018 13:18


Obligatorisk "morronrulling" så allt flyger  ...


.


..sedan hälsa på dom 2 i bak bland täcken & hundra kuddar   



Exakt kl 07.00 hörde jag dom första dripp dropp på taket, för att strax sluta, började igen vid 08.30, vi gick ut då Malte & jag, dom andra 2 somnade om...



... det småregnade bara, inget som bekom oss


 


Vi har åxå tagit promenad nr 2, då regnade det än mer, men Malte är lika glad för det, det riktigt spritter i hans vårben   



Ifall ni tror att vi lider i regnet? så kan jag säja att -nej de gör vi inte! vi har det nerbäddat här i fram & myyyyyser på till regnet som smattrar på taket, & Jerry Williams på tv, en perfekt kombo!  & mat & annat gott har jag packat med så det räcker, & tdningar att läsa, bara en sån sak  


Igår var vi 29 husbilar, nu är vi 5 tappra hjältar kvar i regnet  


 


Bild just i detta nu & faktiskt hör jag att det inte längre regnar...


                  Kram från oss      

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards