frallorna

Alla inlägg den 1 april 2018

Av Lena - 1 april 2018 23:25


Oj! har inte orkat bry mej i Bloggen fast jag velat, helgen har vart mest utan dator å så!.

I fredags var vi till Sam i alla fall & lekte mellan föräldrarnas skiftbyten, sedan eftermiddagen lika lungt som morronen var  ...



... Sam den lilla spjuvern har kommit på att när Fanno kommer så ska godiskålen ner från hyllan, tror mamma & pappa får flytta den! för Fanno är allt för svag för Sams böner   fast han ser mest på godiset, tuggar lite & spottar ut 


 


På kvällen var vi bjudna till min bror med fru på Påskmat, tillsamans med min kusin med fru...

 


... på lördag, Påskafton, var till Volvo & tvättade bilen & jag gick en promenad där...



... lekte i den snö som var & Märta tokrullade & hade sej som vanligt, inga fler knop än så, sedan kollade vi tev & bara myyyyyste  




Idag åkte vi in till stan, någon har gjort ett hjärta över röda förgen!  



För ett tag sedan fyndade vi denna köksmat-grupp på Erikshjälpen, till Milles matte, med lite färg...



... som gubben galant sprutlackerade äggskalsvit, blev det idag äntligen leverans-klar!


 


... Tadaaaa!! så fint verkligen!! & än finare med en Mille med   Matte blev så glad så, härligt!!   




Mille fick ett Påskägg av oss, såååååå gullig!! han sprang som en tok i full fart runt runt runt med det i munnen, innan han tappade det & godiset for ut på golvet i vardagsrummat 



Förbi på Coopen för liiite komplitering av Påskmat, där träffade vi dessa sköningar, vår ena son & barnbarn = Sam med pappa   



Åkte korg 



Så kom vårvena goa son & våra underbara vänner på Påskmat på eftermiddagen, så härligt & så härliga  djupa samtal, galet många skratt, ja så som det blir med vänner man kan prata med allt om  


    Eva hade gjort en Levande föda morot/äppelkaka, som var to die for!   vinkade Hejdå för en stund sedan, & bäddade raskt ner oss för myyyyyys  



Idag blev jag totalt LURAD!! lyssnade på radion, om hur en sed i Canada där man doppar sina husdjur i choklad i Påsk, nu kommit till Sverige, en intervju med en "helt knasig mamma berättade hur dom doppade sin kanin... reportern var helt fläckfri i sin intervju, alvarsam & ifrågasättande, & jag blev mer & mer arg...  4 timmar senare ramlade "polätten" ner när jag stod & skalade potatis!! April April!!   & alltså, Sveriges radio måste blivit totalt neringda för detta  jag hann då bli rasande!!   Någon av er mina bloggvänner som hörde det??


I morrn är det Påskmat hemma hos mamma, mums & kul!  


    Kram & GLAD PÅSK!!!!    till er mina fina som kikar in  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards