frallorna

Alla inlägg den 9 mars 2018

Av Lena - 9 mars 2018 11:39


Där under tallen, har Malte utsett sitt egen  prupp plats! så de så!   




Alltså, det verkligen kräksnöade på morron vändan, inte kallt, men ca 2 dec mer med snö har kommit, & det vräker ner fortfarande, ingen vår i sikte, ser jag  


      Maltes salva, har aldrig vart med om att info:n står på insidan av kartongen! men helt ok  


  Gillar Nescafe, blir dock inte av att dricka det, dricker Arvids ekologiska annars  är iof ingen kaffekärring, men nu är jag inne på kopp 2 efter varandra    händer inte allt för ofta för mej, men en dag som denna -FREDA! festas de till må ja säja!  



Strax ska jag ut med mat åt dom bevingade, & bjuda mina bananflugor på nått gott  har inte haft sådana på många år, men nu finns dom, inte många, kommer om kvällarna när jag ligger på golvsängen & är runt mitt ansikte, eller som nu, då en flyger runt mitt ansikte, kanske sugen på kaffe?   blåser försiktigt iväg dom, känns som det är små *Änglar* som vill mej väl  

Så såg jag igår, vid diskbänken, där jag fyller kastruller med vatten efter att jag kokat gröt tex, där låg många flugor drunknade... men hjälp... så sorgligt... så nu är det slut med det!  


  Men oj!! ser nu att mitt Fikonträd fått ett fikon!  Fikonträdet trivs som fisken i vatten i köket, vilket jag aldrig lyckats med av citron & olivträden



Nu ska jag byta sängkläder & vädra täcken, skönt vi har en altan så allt kan ligga ute en stund i minusgrader  


             Kram & fin fredag till dej som kikar in  




  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards