frallorna

Alla inlägg den 27 februari 2018

Av Lena - 27 februari 2018 20:08


Åkte hem till Sam på förmiddagen, han har vart sjuk, så vi har inte setts på ett tag, men nu har han frisknat i, så han fått myror i brallan igen  fick en Polisbil med diverse ljud  ...



... vår son är åxå sjuk, knappt så man hör vad han säger, hostar & frustar  & kraxar, uch  



Sam har fått en Juniorsäng, så fin, duktig kille som börjar bli stor! 




Så fick jag ett paket av Sams mormor, morfar & Lady... 


    ... voalá!! EEEEEEERNST!!! 4 kökshandukar, tror jag svimmar av glädje  Dom vita ska jag ha i köket, dom mörka i husbilen, tror jag i alla fall  LYCKA & TACK TACK TACK!!!! 

 


Hemma igen efter diverse inköp, gick Malte & jag ut, tänkte han skulle pruppa, men han var bara stressad i kylan & blåsten... 


... ser ni dom svarta prickarna i skyn? det är "Hitchkocks fåglarna" som flyger iväg efter maten på Restaurangen *Flyg in*   


 


Precis här, lyfter Malte sitt högra bakben & får tass/köld/kramp, längre än så han vi inte, inte ens en promenad runt byn, innan vi fick vända, idag var köldeffekten ca minus 20.

Haft Dala Radion på, skönt rogivande, men så många avåkningar överallt i Dalarna, fy fy... & ja, det var halt, fick sladd jag åxå, körde dock med stor försiktighet


 I söndags, när jag slipade hundbädden fick jag en sticka i fingret, attans så ont, trodde jag fick ut den, men på kvällen tänkte jag om, började "operera med en nål, tyckte jag fick till det... efter ytterligare en stund, fingret svullnade, så mitt i natten började jag att operera igen! gubben sov, det gjorde så vansinnigt ont, för nu var jag djupt inne med nålen, bet i en handuk för att inte skrika & väcka gubben ... osäker, men kände att nu fick det räcka, lade om fingret med clorhexedinlösning under natten, ja så gick måndag, öm fortfarande... men så nu på kvällen, så stack det till när jag kom åt stolen! tittade på fingret & då ser jag till min förvåning att stickan håller på att komma ut av sej själv!! snacka om att bli paff      tog tag med en pinsett & drog ut 1 cm stick rakt ut!!   å så glad jag känner mej  nu har jag baddat med mer sprit, skönt.


Minus 12, ser på Auktions sommar, & drömmer om sommaren, härligt!   


                          Kram kram      

   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards