frallorna

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Lena - 20 februari 2018 13:16

Så många djurspår i snön  


Otroligt vacker dagmen åxå väldigt kall, eller, minus 11 inte jätte, men... 



... men nog för att Malte skulle få...



... tasskramp i båda baktassarna, fick värma dom med vantarna    




Grannen var ute & skottade fram båten, skulle ut i helgen & åka   nä den skulle säljas efter 17 år, en plast snipa, hade några spekulanter Vi pratade en stund, som man ofta gör i byn när man träffas  



Han berättade att en hare var kväll samma tid kommer dit & äter frön under detta träd  & när jag beklagade ödet om alla Rådjur som inte får tag i mat i denna snömängd, så berättade han om vår gemensamma vän i byn, att Jaktföreningen köper in pellets åt rådjuren, så att han kan mata rådjure på flera platser i utkanten av byn  så glad  & varm jag blev i hjärtat  



Nåja, på vg hem efter pratstunden lixom skenade Malte   med en tvärnit för att lukta där en hund nyss gått...


... & in i solen i köket!! pust va skönt för tassarna  





Fick en bild mellan persiennen på dom bevingade som försåg sej med mat  


Var uppe inatt åxå & såg Curling, men somnade efter 2 ronder & vaknade vid sista stöten, jösses så trött jag är på natten  undra vart vinter OS  går nästa gång? förra gången var det ju i Canada, samma visa då, mitt i natten för oss, så nu protesterar jag om det blir lika illa nästa gång  


Igår stuvade jag glutenfria makaroner i mandelmjölk, vansinnigt gott! kör en repris strax


               Kram på er som kikar in!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards