frallorna

Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Lena - 18 februari 2018 17:56


Så elegant & fraicht när vi klev innanför dörren till rummet...



... för att omgående raseras av oss, kuddar, täcken i en enda hög, precis som det ska vara, myyyysigt!!  



Ulltuna besöket ja, Malte blir alltid så stressad hos alla veterinärer, här har Veterinärstudenter just gjort en undersökning, & vi väntar ca 5 minuter på veterinär Lotta, & Malte fick lugna sej lite



Så kom hon, vår ängel  så mjuk & varm & Malte hade lugnat sej helt, 4 Vet studenter var med, & som jag sa tidigare, så är det så spännande om hur mycket även jag får veta, då hon samtidigt undervisar dem!! bla. hur en furunkel uppkommer, på fickor där "bak" som jag inte visste fanns! m.m. m.m tog prover från kropp, tassar & öron & analyserade i mikroskåp, jag fick såklart åxå se  

Malte hade så mycket vax i öronen, som annars var fina, problemet är att han ev har för stor utsöndring av vax, (med en enklare förklaring) när vi skulle köpa öronrengöring sist, så fanns inte Otoclean engångsförp. i kartong som vi alltid haft, varken på Apoteket eller hos Vettris, frågade veterinären där vad som då var best & hon sa Otodine, med facit nu, så måste Malte har Otoclean, för det driver ur vaxet bättre!! men det andra är inte dumt, kan skölja efter med det. Vilken jungel, & hur ska man veta? om man inte hade bästa L!!  & Malte gick igenom UA!!  



I morse sov Märta & Malte till 08.30 wow Malte & jag tog en morronpromenad...



... som blev i ett förfärligt snöväder när vi närmade oss hotellet



Ja ni, hungriga fåglar finns det överallt, & här tror inte en Kråka sina ögon när jag bjöd henne & senare några polare på 2 Vinerbröd i bitar  



Jag tror inte det är hennes vanliga Söndagsfrukost precis, men "pötsligt händer det" även för en Kråka 



Inne igen blev det en sista mys  stund i sängen, innan vi 2 2benta gick ner för frukost...



Jag tog ganska samma som igår, men en rostad med blåbärsylt & paprika åxå, blev så mätt så jag på riktigt nästan flåsade  



    Hade kameran beredd när dörren öppnades! jodå, Märta låg på täcket & Malte med nosen på dörren  



Även denna morron tog jag med mej "godis" upp till M & M...


    ... såklart!! 


  Som alltid, klart dom som städar & fixar rummen så fint ska uppmuntras    



Ja så blev det Tack & bock för oss  mått såååå bra, vilken skön minisemester  


Ja ni, så till Mellodifestivalens fjasko enligt mej!! Alltså jag tyckte Kalle & Orsa spelmänn var bland det bästa jag någonsin hört & sett!! vilket vackert nummer med dans, sommarblommor, kurbitsar & Dalahästar!! så bra så jag började rösta... låten berör mej så mycket så jag blir helt euforisk & tårana kommer, sådan otroligt vackra höjningar & sänkningar, jag blev totalt nockad  & så gick den inte ens vidare, känner mej så fruktansvärt besviken, bedrövad... hur i hela världen tänker folk? inte som mej tydligen i alla fall  en låt vi med alla säkerhet kommer få höra mycket på radion tror jag & alldelens säkert här i Dalaradion!! Så Hejja Kalle!!!!!!   


Nu njuter vi av att vara hemma igen, home sweet home ni vet  


           Varm kram till dej som kikar in här  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards