frallorna

Alla inlägg den 10 februari 2018

Av Lena - 10 februari 2018 19:48





I torsdags hade vi sol på förmiddagen!! tjohoooo härligt!! men det blev bara en bya promenad, dock i strålande skön sol 


På eftermiddagen dök Sam med mamma & pappa upp!! lek & ståj med leksaker & en Märta som till slut tuggade sönder kartongen  trots att Sam försökte rädda den  



På freda kom Sam med pappa, & våra bekanta Mona & Johan dök upp med helg godis till Sam! det är helt ok....


 


...för trots att han får smaka, så endast tuggar han på sin höjd & spottar ut... 


       


... & leker med det!! satt helt försjunken i säkert en halvtimme & plockade i & ur & i askarna igen  



Så blev han så seg & kladdig om händerna, att han fick stå vid handfatet & tvätta sej tusen gånger, med handpumps tvålen (kul), innan han kom på att man kunde sätta handen för strålen, så vattnet sprutade överallt!! han skrattade så han kiknade!! jag likaså åt honom & glädjen, som blev en dyngsur tröja & jag fick torka både toaletten & hallen, men va gjorde de  sedan lite spännande tecknat på tv, gosunge  


Idag har vi bara latat oss, njutit av dagen, satte klockan på rigning för att se Kalla, så imponerande!! & OS GULD!!! innan vi masade oss iväg till stan & några inköp... Här hann jag få på Märta täcket innan hon hann smita, dock vägrade hon att resa på sej  vilket Malte är mäkta trött på! alltid samma när vi ska ut  





M & M fick en promenad innan vi styrde kosan hemåt, & möttes av Romme Alpin bilkön, den är så låååång!! nästan så man blir imponerad  


    Köpte 2 mjukisdjur (halva priset) till M & M, som dom lekte!!  



Märta fick en Groda, den förvandlades dock inte till en Prins, som hon här ser ut att ha drömt om...



... Malte somnade på sin björn, som han lyckades få att sluta pipa  

Köpte en hel kasse med hundgodis, frystorkat med sötpotatis & morot bl.a & som dom tokgillar! 70% nersatt, då gäller det att passa på & låååångt bäst före datum 



Ja så blev det lite gos i pappas knä  


       Köpt en glutenfri alá vegansk smördegsplatta, tryckte ut ringar & gräddade, spillet fick åxå åka in i ugnen, so snacks, sedan delade jag dom, blev som små söta spröda musselskal...


... som jag gjorde en vansinningt god Trattstuvning till, så god så jag började äta direkt ut grytan  -behärska dej människa!! fick jag riva i till mej själv  dom ska snart fyllas, göra en stor sallad,som förätt, till huvudrätt blir det potatis/broccoli gratäng  


Medans jag fixade allt gjorde jag en vit vinsdrink alá vegansk, apelsiner & druvor, sipprade lite & satte på radion, & vad hör jag?? jo gamla HITS från när jag var liten, Radio Bollnäs!? O Lapaloma Blanca... Tom & Hellen... blev helt euforisk, började dansa, vilket Märta älskar, då börjar åxå hon dansa & flyga omkring, blev ett jäkla drag i huset  


Såja, Nu har Mellon börjat!! Sticko Per från Leksand snart, honom hör man hela dagarna på Lokalradion, har dock svårt för hans nasala sång, sjunger genom näsan,    Nu Jonas Gardell! spännande..


      Varm kram till dej som kikar in!!   nu ska vi  äta    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards