frallorna

Alla inlägg den 27 januari 2018

Av Lena - 27 januari 2018 15:16


-Ja va säger man?? -jo att några Kungligheter är vi då inte som trampar omkring i fina märkes pjucks   snarare den tokiga familjen Bohemian!  


När jag gick av nattjobbet i torsdags morse, så brast det redan för stora fodret i stövlarna (bara ena stövelns foder) som jag fått av svägerskan  men fick ju vackert då sätta på den ändå med allt foder som då åkte under foten! Skulle handla på Maxi innan jag åkte hem, & kom på mej att jag haltade som Ringaren från Notre Dam där på affären, då jag blev halt av att ha en massa tyg i ena ...    ja ja säger då de...


Igårkvällst när jag skulle åka till jobbet igen kom jag på det! har inga andra vinterstövlar/skor, nu var goda råd dyra! gubben ut i verkstan & hämtade en lång-tång, höll i fodret i bak medans jag satte i foten & det funkade!! tjohooo     & som vi skrattade....



   ... tog med mej *lång-tången* till jobbet, & som TUR VAR var jag ensam i omklädningsrummet i morse  kunde hala upp tången & greppa tyget & få i foten   När jag går av på måndag morron, så ska jag försöka limma fast fodret igen  


Scoterstövlarna om ni mins? som åxå är nyligen ihoplimmade överallt håller kanon!!   


Vissa saker lägger jag inga pengar på, dvs kläder till mej & så, men djurens väl & ve är ytterst viktigt! lixom barn & banbarns  & som tur är får jag fina kläder från släkt & vänner, dom kämpar med att klä upp en fågelskrämma! som ändå bara förblir, just en gammal fågelskrämma  


 


Nu har vi hård skare! kanoners när M letade efter en bra prupp plats i morse  



Här ligger dessa 3 pösmunkar & myser framför tv:n, nyss ätit gott & en stor stark kopp Arvid Nordquist  väntar, han är go den gubben 


Om en stund tar jag min väska & Lång-Tång & far till nattjobb!


                       Kram & fin lördag!  

 


 


   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards