frallorna

Alla inlägg den 29 november 2017

Av Lena - 29 november 2017 09:51


Värre än väntat med snön... bilderna blev blå då det var tidig morron...



... ser knappt ut, fick knappt inte upp grinden....



... men till sist så slank även jag igenom, fick dra in magen lite extra bara  



Men hallå!!! ser ni?? precis där under lyktan stod ett Rådjur & tittade på oss!!  hann få upp kameran & ta ett kort, innan det hoppade vidare...



Idag var det jobbigt att hitta en prupp plats   samma plats som igår, fast "lite" mera snö...



... så fick vi följa en "väg omkring" en stor Lönn-gren som blockerade vägen helt



Ser ni snöflingorna? stora som DASSLOCK!! nyss taget & lite ljusare ute...



... men jag ser knappt ens ut...



... men det MEST sorgliga är att snön vräkt omkull vårt plommonträd, som gubben velat ha bort länge, men som jag älskat så in i bombens... välvde som ett tak med sin enorma krona, skatornas paradis, inga plommon på då det var ett jordskott från moderträdet som gick sönder för många många år sedan...

Fan fan fan åxå  men har jag tur så kan jag släppa upp ett till Jordskott!! då blir det ett "barnbarn"   


Lyssnar på Dalaradion, ja kära nån... tåg inställda, bilar i diken, seriekrockar, olyckor, träd över vägen i hela Dalarna, på larmnumret man kan ringa in & raportera olyckor & annat, kunde dom inte berätta om alla fallna träd över vägar, för dom ligger visst som "plocke pinn" överallt, pust...   


Nu ska jag pusta vidare & fortsätta med köks utränsningen/städningen/omöbleringen   


                Kram från snöriket!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards