frallorna

Alla inlägg den 12 november 2017

Av Lena - 12 november 2017 18:51


Det vita som kom igår är kvar, vackert på sitt vis, men nu tror jag att jag gnäller lite, för hua så kallt  bidde inga långa promenader, förlåt Malte  medans Märta bara var glad över det  det enda sköna jag har att komma med, är att det är skönt att komma in efter en promenad! alltid nått ha ha   



Gubbens förmiddagsfika efter en fin frukost  



Vacker dag, Romme Alpin som syns bakom vår by, tänk va, vi kan gå till deras restaurang & Pub, för nu har det blivit en ubersnygg cyckel & gångväg till Romme Alpin från oss    ca 1 km, eller kanske lite mindre  men det blir nog inte av ändå  


Idag orkade inte vår begangnade diskmaskinen längre, gubben har lagat den en gång var 14 dag i flera månader nu, men idag gick den inte längre att laga, en gammal skit som jag aldrig gillade, högljudd & kass från start... men vi har kämpat på med bästen ändå, men i morrn hamnar den på tippen!!  kommer aldrig sörga dej  


Iväg till Elgiganten, den vi ville ha fanns inte förens 5 dec. inget vi ville vänta tills, den andra jag ville ha, fanns inte heller, inte heller den tredje!! men va i helskotta?? då sa gubben -vi tar denna    mot mina protester, nersatt lite i pris... ja ja, ett bra märke, det vet vi  köpte en Miele Tvättmaskin för 23 år sedan, den var dyr då, men med 10 års garanti så satsade vi på den ändå, inget vi ångrat, då den gått som en klocka i ALLA  ÅREN!! förutom några slitage delar som gubben bytt ut, de kallar vi kvalité, hoppas att diskmaskinen håller desamma  




Tänkte att sönerna hade fullt upp idag, så vi hade inte planerat något, & här var fullt upp med diskmaskins bestyr, köpte lite fika ändå ifall, som dukades upp på gårdagens vackra secon hand fynd fat, färgen blev dock fel på bilden, det är mjukt gult, Engelskt porslin, säkert väderlöst & billigt, men jag blev kär visst är det fint!!  



Jodå! båda sönerna komhem, så mysigt  bjöd på glass åxå men det ville ingen ha, blev ett enkelt fika, glömde åxå bullarna i frysen  



Här beundrar vi sonen till vänsters tenta som han klarade med bravur!! wow säger jag, han läser till Ingengör, &? det är inga siffror numer, utan man räknar i bokstäver?? & grekiska bokstäver?? jag fattar inget, hade 1:a på min tid i Fysik, han är ett geni, kan inte stoltsera med att han ärvde min gen där   utan gubbens   & som vi skrattade alla  vår andra son har andra geniknölar i hjärnan, vet inte ens om jag är deras mamma överhuvudtaget??  


Flera varma kramar blev det i alla fall, mellan bröderna & till deras absolut bästa & så högt älskade pappa      


                                



Nåja, en dag som gått på i ett, hann inte ens hem till min "far" 


I morrn eftermiddag väntar en mysig stund med Sam igen!,som kommer & ska vara med Fanno & kanske med faffa i garaget  


             Varm kram till dej som kikar in här  




 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards