frallorna

Alla inlägg den 9 november 2017

Av Lena - 9 november 2017 21:44


Idag tog jag med mej Mille i bilen till stans Arken zoo, skulle köpa mat till M & M vid Vettris på samma plats, hann gå en liten promenad innan vi gick in, sedan kom regnet...



... leksaker i "lagom höjd" inte bra, han gick bananas med pipar...



... & grisar, & jag kunde inget annat än att skratta & deela för att han skulle öppna munnen, typ -Mille godis!!  pust...  



När vi kom ut ur affären, hade renet upphört, så vi lastade in det köpta i bilen, inclusive en leksak till Mille   men hann inte långt innan det öste ner igen, här skakar han av sej regnet innan vi åkte hem  Mille är en mycket speciell vovve, så egen i sin egenhet, inte likt någon hund jag någonsin träffat, & jag kan inte annat än att älska denna krumelur, för den han är      



Var förbi på affärn & fick allt detta bröd till mina bevingade  en halv sopsäck med sååå mycket förpackat matbröd & med bara 1-3 dagar efter utgånget datum, inget mögel, lagt massor i frysen, & när jag sedan serverar, ja då smälter jag margarin & häller över, så det blir "extra" gott!  Idag fick dom 2 gånger 7 liter småskuret bröd & kaffebröd, idag var en regnig & lyxig dag för mina bevingade, som ofta iof. men extra mycket, då inte allt fick plats i den nya frysboxen!  morrondagens står på altanen, blir en stor fredas buffé!!  



Har haft huvudvärk hela dagen, vaknade tillockmed med huvudvärk!? mystiskt, kan inte ens minnas när jag hade huvudvärk senast... stundtals blev jag liiiiite nojig, är det en hjärtinfarkt/hjärnblödning på gång?? & gubben tycker jag är "to mutch" som låter mina katastroftankar skena iväg, igen   Läst om att förlorar man lukt & smaksinnet, så som jag gjort, så "kan" det bero på hjärntumör i sällsynta fall iof. men ja ja, jag vet, det kom ju precis i slutet av en förkylning för ett halvår sedan, men ändå...   

Blir faktiskt lite nerslående ibland av det, att inte känna något av det jag äter, inte känna dofter alls... absolut inget!! saknade sommardofterna... snart kommer jag sakna att gå genom byn en stjärnklar kväll & njuta av dofterna av att det eldas i stugorna när röken stiger ur skorstenen... Å andra sidan!! så är det ju ABSOLUT INGET emot djur som far illa, djur som misshandlas, illegal djurhandel, människors & djurs obotbara sjukdommar, förluster m.m.m.m


Glömmer dock bort det hela tiden & känner stoooor förvåning ofta ofta & tänker, men va? -har nötterna tappat smaken???? eller -Va??? vilka dåliga apelsiner!!!   som inte ens har någon smak!! -men va är det för fel då bananerna inte ens smakar banan???  -känn här, säjer jag till gubben, smakar de här vanilj??? osv.

Ändå säger jag att allt är gott!! tror det är konsistenten & minnen av att jag vet hur det ska smaka...


Nej tacka vet jag citroner!! för dom är sura & socker är sött , salt smakar salt & en grape besk, för dom smakerna sitter på tungan, alltid nått   


Nu ska vi se på lite tv tills jag somnar, ska jag ta en till Panodil till tro?


                          Kram kram  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards