frallorna

Direktlänk till inlägg 12 september 2017

Hemma...

Av Lena - 12 september 2017 20:16


Malte & jag igårkvällst, mörkt & ensligt, samtidigt gick vi förbi många Pubar, där folk satt, 2 & 2 eller en ensam vid en Bandit... & jag börjar tänka, hur dom levde, vilka dom var... sån är jag, tänker vidare lixom  



Malte har allergiprickar, dock inga variga sår, vi behandlar på olika vis, skrutten  här kvälls sömn innan vi somnade, fast då vaknade båda & flåsade, för varmt inne  till slut öppnade jag fönstret, blev bättre men folk skrek & stojade utanför & som grädde på moste slog kyrkan 11 slag, suck -hur blir det då hela natten undrade jag? 12 hördes inget, sedan stängde jag fönstret... , När M & M äntligen somnade kunde inte jag somna... inte förens 04.30 slumrade jag till för att vakna till klockan 06.30, då hade jag gladerligen sovit vidare  


I morse på promenaden med Malte slog Kyrk klockan 7, så jobbigt att bo vid den kyrkan!  



Så gick vi ner till frukosten, M & M stannar fint när vi går, men frukost?? så uselt dåligt!! tur jag inte har vidare aptit så tidigt, för det fanns inget för mej, förutom lite frukt  



Det hette Apelsinjouice & skulle antagligen smaka apelsin?, men var vatten  för dom som åt vanlig kost var det inte så mycket bättre, så nej Jazz Hotellen får då inte oss som kunder igen! Lågbudget hotell men dyrare än finare Hotell! fy fy fy & tummen ner...


Vacker & dyr blomma på bordet livade upp!    & en skvätt tvål kvar, kändes som jag var på Sjukhus... men sängen var skön & rummet var rent, dock fanns inte så mycket mer, inte ens en vattenkokare, eller skohorn...



Stannade några gånger på hemvägen för bensträckare, fika & mat...




Himlen var olydig & busig, störtregn & sol


Nu sticker jag på en av 2 jobbnätter, & trots Hotellets snikenhet, så är vi nöjda  


                          Varm kram    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards