frallorna

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2017

Underbar tur...

Av Lena - 20 augusti 2017 19:16


Igår gjorde inte Idre något annat än regnade & regnade & regnade hela dagen  men vi, gubben jag & vovvarna myste på ändå, kollade tv hela dagen...



... kramades & pömsade...



... en annan donna som åxå gillade läget 



Mot eftermiddagen avtog det lite i regnandet, så Malte & jag tog en längre promenad i omgivningarna, var ändå ganska så blöta efter  



Sonen & kusinerna skulle bestiga Städjan igår, så synd för deras skull med detta regnande dom tog beslutet att avbryta bara en liten bit innan toppen!! det blåste enormt & regnet var som ett vattenfall  3 genomblöta kämpar ändå!  Detta kort tog sonen under paraplyt nästan nere igen, då molnen för en stund skingrades & dom kunde se toppen! läckert tycker jag  



Till kvällen hade vi beställt bord på Pernilla Wibergs Hotell restaurang, maten var så god! men ett glas rött var så dyrt så jag trodde jag läste fel? ett vitt kostade hälften, så de fick det bli  & var så gott   servisen otrolig! & trots att resturangen var fullsatt, så kunde vi prata med varandra utan att störas av hög musik!! & den var så elegant  

Jag valde en primörtallrik med mandelpotatis kräm, mmmmmmmums  



Så tog vi kvälls-spel kväll i vår stuga, 5 spelade & 2 kollade nått på tv   massa snacks, prat & skratt, & jag vann!!  



Klockan på ringning, ute ur stugan kl 10.00 lite för tidigt tyckte vi alla, & hinna städa på de, men det gick såklart  



Så åkte vi upp till Nip fjället, mäktigt så in i bomben!! det blåste enormt & mitt vilda hår gjorde så att jag inte såg något  typ  



Här några i klanen, fotar & beundrar... 



Min fina bror, som kom gående & hade nått kul att säja, som vanligt  



Gubben höll på att frysa ihjäl, då han glömde jackan hemma när vi åkte  



Detta är faktiskt sant!   man rullar ju faktiskt med ganska så stor lutning uppåt!! tycker man, mycket mysko   



Så särade vi på oss, vi åt ett håll & dom andra vidare till Fulufjället & farmors barndomshem, Skäret nedanför Fulufjället, så vackert, men för jobbigt att gå för Märta & för oändlig terräg för Malte med sitt öga som ska läka



Här grämde jag mej igen, då denna vita Ren stod där på kanten med sin lilla unge  tänk om jag haft systemkaeran med zooooom...



En hel jord renar kom hundra meter bort...




... dom är ju inte rädda alls, utan tar det så piano trots trafiken 



Så hittade vi denna pärla att fika på, innan vi åkte till...



... ödsliga Trängslet, gubben ville se hur mycket vatten det var i dammen...



... mer än sist i alla fall, & väldigt vackert  



Stannade till i Rättvik vid hamen för en promenad innan vi var hemma igen! 


Fattar inte hur mycket man drar med sej? ett helt bagageutrymme för 2 nätter??   får sortera i morrn


  Märta njuter av "hemma" igen! även om dom är vara resenärer  



Blev sååååå glad när jag fick höra att SALTÖN serien är tillbaks!! & just ikväll går starten  


Så kram mina fina som kikar in! nu ska jag mysa till den & andra vackra vyer, havet & det oändliga & fjällen med sin oändlighet & ödslighet, 2 underbara eliment i mitt liv  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards