frallorna

Alla inlägg den 21 juli 2017

Av Lena - 21 juli 2017 21:21


Nu har gubben äntligen kommit fram till semestern!!  firades med vinerbröd & kaffe  kolla t-shirten, den köpte jag i England förut



Sedan en låååång siesta, sov som en stock



När han vaknade på eftermidan, var jag nyfiken på ett kantarellställe jag har, så vi packade ryggan med lite vatten & gott...



... det är en vacker tallås, lätt att gå på för 4 benta...




... några ynka små endra, lika bra att ta dom, annars så torkar dom istället, för såklart, vilket jag anade var det snustorrt 


Vätskepausar & lite fika. Inta kallt, men aningen svalt i skuggan, gubben tog jackan, jag barärmad, hä ä ju sömmä!!  




Köpte en eko låda champinjoner som jag blandade i dom få & små kantarellerna, gjorde en magisk stuvning...



... till mej stuvning på ett varmt glutenfritt tortillabröd, gbben fick en varm macka på höhökaka



Orkade inte dricka någon skumpa, får fira semesterns intågan i morrn eller så  


Malte föresten, han fortsatte att spy, samanlagt 5 gånger!! så många maskiner har snurrat, han lixom jag somnade på förmiddagen, & när han vaknade var han helt ok! glad & pigg!! så skönt  



Nu bara är vi, funderar på vad vi ska göra på semestern!  


                       Kram kram    

Av Lena - 21 juli 2017 05:24


04.10 spydde Malte i sängen, lilla vännen...  vet varför, han fick en tablett igår, för sina smackningar, den är för sura magar & halsbränna, utskrivna för honom, länge sedan dessa behövdes

Himlen var fantastisk & än rödare än den blev på bild...



... mörka moln åt andra sidan, men solens strålar tog sej igenom




Vi gick ut i arla morrontimme, så han fick lite sval luft, kissade & pruppade, Märta åxå, eller hon bara kissade   


Fyllt en tvättmaskin med kuddar & örngott, när jag kom tillbaks hade madrasserna glidit isär  -Menar du att jag ska ligga såhär??? /Märta



Tittade misstroget på mej, jag skrattade...



... -får väl va så då! jag somnar om mamma...   /Märta 


Närå, jag lyfte upp tröttmössan & sköt ihop dom igen! & just då spydde Malte för andra gången, skruttten... han ligger i sitt dike som han gillar allra mest, så det är bara kuddar som blivit drabbade, nu 2 till, så nu har jag hämtat 3 från sovrummet till hans lilla näste, & han har somnat om igen  


Ska ju bli en varm dag idag, så dom torkar nog tills ikväll 


Just nu hör jag att det regnar liiite, mer Tack! till svampen  


Gommorron från oss! som är morronkissade tidigare än vanligt & tar nu en lång sovmorron!    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards