frallorna

Alla inlägg den 17 juli 2017

Av Lena - 17 juli 2017 21:22


Min syster ringde, frågade om vi skulle mötas upp vid Ikea så jag kunde få mitt tyg!! lastade i M & M & åkte in dit, tänk va, att ha ett eget Ikea i stan!   Ja sedan åkte vi till Romme...



... knatade, doftade & sprang på ängen den finaste 




Fantastiskt väder, sol, värme & svala, sköna vindar så Märta kunde härja på som hon ju vill  



Så blev det solning på altanen...


   ... så var det en gammal repris av Ernst! när han renoverade Orangeriet & målade det i vackraste grönt, nått av det finaste han gjort  

  Så sa han till mej (-jag hörde de nog) -Lena! du ska vara såhäääär smal!! inte ...   ... såhääääär stor!!!.... jo jag vet, jobbar påt  fast sällan....


Men jag älskar de han gör i alla fall  



Kottarnas servering!! en av dom små är nyfiken & kommer ALLTID emot mej i full fart när dom andra flyr, tillfälligt  bra med den instinkten, men den lille han vill nosa på mina fingrar & så får jag smek den på kinden, så galet sött  


Ytterligare en dag till ända...


                Kram till dej som kikar in   

Av Lena - 17 juli 2017 10:39

 

Morronprupp en solig sommarmorron!!   


I lördagskväll ringde kusinfrun & jag sa vad gör ni? -kom hit & drick Sangria!! dom kom & vi satt på altanen, myste, fikade & åt snacks i flera timmar, kollade kottarna som irrade omkring på gräsmattan & som plötsligt var 7 stycken!!   


En skön avslutning av den tunga dagen  


Igår hade vi regn hela dagen, fast vi var på väg till skogen, har ett ställe med kantareller, & nu plockas det en del i våra omgivningar, man blir ju nyfiken själv då åxå på "sina" ställen  & hur gott med en kantarellstuvning??  

Men regnet var över oss redan kl 09.30, så vi skippade allt vad uteaktiviteter hette 



På vår lokalradio är det bara musik från Malungs Dansbandsvecka! fantastiskt  att åxå Smhi -i alla fall hitills- sagt att vädret ska vara fint denna vecka! toppen för alla dansanta!  själv gillar jag inte att dansa!! eller jo! med min gubbe!!   nu är vi ju aldrig ute & dansar, men hemma i köket när någon fin låt spelas!!   



Sista veckan innan semestern slår till på freda!! & resan hit, eller dit har känts väldigt lång!! pust pust



                       Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards