frallorna

Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

Onsdag...

Av Lena - 12 juli 2017 23:13


Morron Malte...



... "dag" Märta    

De är de jag alltid sagt! skulle ha Märtas "blåsa"  kissade igårkvällst 21.00 & ville inte ut senare när Malte slog sin sista drill. I morse ville hon heller INTE ut, förens kl 13.30 den damen kan verkligen hålla sej!!  när hon väl behagar vakna är hon sedan full i bus & vill inget hellre än att leka!!



Märta fick zig zacka sej ut mellan kottarna  hon trätade lite på en, men dom bryr sej inte! ha ha   Får spola trappen i morrn, dom skiter nått förfärligt, smällar man får ta  

Märker att när det regnar vill dom ha maten på trappen, annars är dom alltid på baksidan när gräset är torrt & idag har det regnat till & från under eftermidagen


Lugn dag, alldelens för lugn


                           Kram kram    

 
 
wiolettan

wiolettan

13 juli 2017 08:33

Tack för gratulation på min födelsedag. Det gladde mig.
Härligt med de små igelkottarna. Konstigt att de inte är rädda för Märta. Jag trodde att igelkottarna var små försiktiga varelser.
Mysiga bilder.
Ha en bra dag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

13 juli 2017 10:37

Till din ära!! *hjärta*

Kottarna har lärt sej henne, dom vet eller känner på sej att hon inte är farlig *hjärta* dom första kottarna när dom dyker upp blir utskällda av henne! men sedan blir dom en vardag för henne ;)
För människor är dom rädda! & otroligt observanta!! men även där blir dom vana efter ett tag, jag har särskilt en som är som tam, den kommer springandes emot mej när jag kommer med mat *hjärta* så ja, dom är försiktiga, men här i trädgården tror jag dom känner sej trygga & vet att dom får mat & vatten *hjärta*

Tack & fin dag till dej åxå!! *hjärta*

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

13 juli 2017 09:43

God morgon! tack för dagens skratt inne hos mig. Underbart! Ja som Märta är Johnny och Jerry vissa dagar, de vägrar gå ut förrän den själva vill. Jag brukar koppla dem, sen står jag där och drar, medan de lägger sig platt i soffan och vägrar följa med. Ha ha, då slipper de. Särskilt när de regnar och är tråkigt väder..Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

13 juli 2017 10:31

Varsågod!! ;)

He he fler som har festblåsor! :)) ja regniga dagar är Märta hopplös! Malte mer på att vilja ut, men när han ser regnet vill han inte, men går ut när jag säger till honom, gullungen, Märta känner regnet redan på avstånd innan det börjar ha ha :p

Kram & härlig dag!! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards