frallorna

Alla inlägg den 8 juli 2017

Av Lena - 8 juli 2017 17:52


Vilken natt!! tror ni inte på sjutton att Tuppen på Gammelstilla satte igång kl 03.00 & började gala!! nonstopp tills 05.00, drog inte efter andan en sekund förens vid fem tiden, då han sackade lite & gol bara var tionde minut typ, här snackar vi röst & lungkapacitet resurser  Funderar starkt på att ta allt ätbart vi har & gå dit kl 03.00 & kasta in i hagen! så han får nått annat att göra än att hålla hela Gammelstilla vakna  


Jag & Malte gick igenom alla stånden, köpte dessa...


 


... smörknivar  vackra kvinnoben tror jag, & sätter låren i smöret  medans Märta & gubben gick åt andra hållet




Står så bra till, enorm värme hela dagen, tur det inte var gassande sol, hundar & människor överall, så spännande tycker M & M



När M & M & M degade vid husbilen, gick jag på Loppis, så mysig en!...



... fyndade dessa 2 retro gardiner! nytvättade & så vackra diarebruna, precis vad jag älskar  För korta för ett vanligt fönster, kanske blir dom till tyg på någon stol! år 2038   tänker & planerar så mycket, bara inte "när" allt ska ske, därför skulle jag redan nu kunnat fylla denna stora lada med alla mina "fynd" som ligger & väntar ha ha ha & gubben sliter sitt hår!!  



Här inne i Smedjan stod han länge & pratade med smeden, som smidde en rolig sak



En eftermiddagstur på vackra stigar tog vi...




Kom fram till skogen där vägen delade sej, men vi vände...




... då Märta har problem med värmen. Knatade tillbaks & blev stående vid detta hus, där en härlig äldre dam blev att prata med oss, jag frågade om "mitt" hus jag förälskade mej i, det hade haft många ägare, numer ett gäng ungdommar & underhållet var inte mycket att tala om. Det hade en gång i tiden vart ett Nykterhets hus, IOGT skulle jag tro, med ett stort torn på, förstå så vackert  



Hon tyckte vi skulle vika av vägen & ta stigen till genom dungen till...


... denna lilla stuga som heter Kajes & som håller på att rustas upp!!



... & med en sago-vik av näckrosor brevid



Igår ingen bil vid "mitt" hs, idag stod en där...



... Huset på kullen skulle det heta i min ägo den dagen jag vinner Lotto med Drömvinsten & får för mycket med pengar -hur stor tror ni den shansen är??  



Så bidde det mat, mandelpotatis, lax till gubben, stekt galet god Tofu till mej, & så öppnade vi en Naturvins flaska, &! jag kommer INTE lämna tillbaks dom andra 3 till systemet!!  så gott nämligen!  



Gubben blevpömsig efter maten...



... Märta , Malte & jag tog oss en promenad...



... & exakt här!! kom en regäl åsk knall!!! åååååå va häftigt!! 




Vi knatade på & det kom några knallar till, innan den drog bort


Det är fortfarande mörka moln omkring oss, så jag hoppas på mera dunder & brak!!


Antar att M & M kommer sova ovaggade inatt, så många intryck & dofter dom fått!


Nu myser vi inomhus då åskan gjorde luften skön & lagomt sval  fönstren fortfarande öppna, fläktar så skönt


              Kram till dej som kikar in    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards