frallorna

Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Lena - 11 juni 2017 21:02


Gräsklippning med en snart veteran klippare he he den är minst 12 år gammal, jag köpte den väldigt billigt på Jula & har alltid startar på första draget, tillockmed efter en kall vinter!! made in China är inte alltid dåligt 



Så åkte vi till hamnen, full fart med båtar som både kördes i & lyftes i.

Gubben & min bror skulle ro ut till lilla holmen där skylten...



... 3 knop ska stå! skylten jag målade natten vi vaktade hamnen...



Men med tiden ökade vinden & inte hittades säkerhets utrustningen heller, så det blir en annan gång...



Vi fikade istället & åkte vidare till...



... Sam med familj & ...




... lekte kasta boll med farfar  sedan blev det ett långfix innan deras nya diskmaskin kunde sättas in, som sonen & gubben hjälptes åt med. Sam & jag lekte & han delade ut en kram & några gnussningar till farmor, pratar på som en pratkvarn på sitt eget vis & skrattar & far, gullunge     


Det skulle ta sin tid, så jag, M & M åkte hem efter en timme, & vad skådar mitt högra öga när jag såg vad grannen kastat bland bråten!



 

Jo en barn säng från 1942 bla. & en fin hylla, det fick jag såklart  


      Sonen klättrade upp med livet som insats, då alla brädor hade spik i sej åt alla håll, sängen vägde bly, gubben muttrade, lite arg  han lixom husägaren tyckte åxå att det passade bättre att bränna upp!!... -vad jag ska ha den till?? ingen aning, men söt är den & en vacker dag kommer jag på det!!  hyllan ska lagas lite & målas vit, blir så fin så!


Loppisprylar & gamla ting, har för mej en historia & en själ  & kanske har grannen & något syskon en gång sovit i den -åååååå så glad ända in i själen jag blev! 

Endera är det dis i fjärran eller regn, nu står den i alla fall i ladan under tak 



                             Kram kram   


 

  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards