frallorna

Alla inlägg den 7 juni 2017

Av Lena - 7 juni 2017 16:06



Vaknade till värme & lite sol, härligt! fast jag hade ju hört att vid "14" skulle regnet dra in över oss...




... så vid 12 lastade jag in M & M i bilen & åkte iväg på en tur, tänkte att gå i skogen med dom, men efterssom vi hade storm! så vågade jag inte det, då jag var rädd för grenar & träd som kunde falla över oss  så vi gick en vända vid Flygfältet istället, ser ni en sandstorm som drog in över flyget, den var enorm ett tag! måste varit en virvel i någon sandhög där. M & M var ystra & brydde sej inte i blåsten, som stundom nästan blåste omkull mej!!  


 


Efter det åkte vi till Pärlan, jag letar efter små nätta glas, både till hemma & husbilen, hittade 2 av var, hade velat haft fler, men ändå så nöjd över mina fina små fynd!  



Strax bredvid Pärlan ligger en trädgårdshandel, där köpte jag 5 pelargoner som jag ska plantera i en liten zinkbalja  



Vad gjorde Kotte igår efter maten då? jo som vanligt äter dom så dom får "paltkoma"  & som oftast från föregående år, så lägger dom sej i hörnet på trappen på ullskinnet som skulle varit kastat i flera år   & sover matruset av sej  


Regnet kom när vi kom hem igen, kurainne väder



När vi åkte från promenaden & vidare, gick det ut ett medelande över stora delar av landet pga blåsten, träd över vägar överallt! på så många platser att dom inte kunde specisera sej! & vipps! låg en stor nyfallen Rönn över vägen där jag kom, kom förbi genom att åka ner lite i dikeskanten, på väg hem igen var gårds folket ute & försökte såga upp den. Stora trädgrenar överallt, jag fick zic zacka mej igenom vissa vägar.


Hemma igen gick det ut medelanden om att Mora, Orsa, Rättvik, Vansbro, Ludvika m.m där var strömmen bruten pga träd som fallit över el ledningar


Otroligt vad blåst kan ställa till med, men nu har den bedarrat till mer normal blåst, skönt


 


Ena sonen kom hem en snabbis, blev lite Märta-myyyyys  



Ikväll ett favorit avsnitt av Topp mäklarna på 5:an! älskar ju ALLA husletar program, & ända sedan jag var barn har jag ritat husritningar, kunde sitta hela dagar & bara rita olika planritningar  



                 Kram från oss i regnet     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards