frallorna

Direktlänk till inlägg 8 mars 2017

Farbror Doktor m.m.

Av Lena - 8 mars 2017 11:28


Åkte räkmacka eller bananskal som man säjer, igår åxå på Falu sjukhus  för mej löpte det bara på, men det blev märkbart att det hala vädret gjorde väntan lång på Ortopeden igår, 3 olika personer i väntrummet fick besked om att deras läkare fått hasta iväg till operationen & att dom fick lov att vänta... en annan låg efter 1 timme, medans min otroligt trevliga läkare var på alerten & vipps så var jag inne på hans rum!  

Fick se röntgenbilder vid brottet & nu, allt såg bra ut sa han, inget man opererar, men gubben & jag tyckte det hade gått mer isär, men det var änå inom marginalen & GLAD blev jag för det!!!  frågade massor & fick raka besked, supermöte verkligen!!


Så skulle jag få träffa en sjukgymnast på en gång!! & vipps så kom hon åxå, tog god tid på sej för att berätta om brottet & träningar, är ju så orolig att själva brottet ska åka isär mer, men det sa hon att det INTE kommer göra!! skulle isåfall vara om jag ramlar & tar emot, eller någon plötslig impuls, såg hur gubben såg på mej, för 4 dagar sedan skulle jag låta Märta glida ner från fotöljen på min friska arm under magen, har gått bra hitills, men nu tog hon ett skutt!! & automatiskt tog jag emot henne med den trasiga... det gjorde så ont så jag tappade nästan andan... kanske var det då som förskjutningen blev? det gubben & jag såg så tydligt, nåja gjort är gjort   


Små övningar ska påbörjas idag & 3 gånger om dagen, om en vecka lägger jag till några flera, sedan ska jag tillbaks till sjukgymnasten i vår stad några gånger, & jag får förvänta mej minst 2 veckor längre sjukskrivning än dom 6 som sades först, & efter det kan jag ställa upp i 10.000 kr frågan i tv & om just tv program!!   tur jag gillar tv, gärna Dokumentärer  



Hastade förbi på Maxi Falun för snabbinköp av lite förnödenheter, blev inte alls snabbt, stor affär & totalt noll koll på vart något fanns  men Babsan kom emot mej & hälsade välkommen!! så paff jag blev!! & gösses så snygg!! vilken hy! jasåklart sminkad! men verkligen wow!!!   gillar honom som person, så mysig  han, eller hon, bjöd på Prinsesstårta & pratade runt med folk



Märta & Malte fick kvalitetstid hos mormor & morfar under sjukhusbesöket



En glutenfri jordgubbs paj, god som tusan!! 



Buren gillas av Malte  men Märta hatar den!! & jag har en stor trunk i fotöljen på natten så hon inte kan klättra upp där, så buren behövs inte



En på var sida om mina ben i morse...



... så rullade Märta ner en bit så mina ben fick mer plats & Malte en mysigare ställning...




Igår skar jag mej på fingret när jag skar brödet till dom bevingade, på kvällen kom värk from hell... 1 Ipren & så bäddade jag in fingret i kompresser, gladpack & i med Alsolsprit, tejpade tätt med Märtas elastska fina binda, funkade, för nu är värken borta!!  -& jag undrar, ska jag inte mata mina bevingade mer?? varför gör jag mej illa för deras skull??... ähh... bli inte nojjig nu Lena, bara slumpen, såklart!!  


 

Det har kommit säkert 1 dec snö eller mer sedan igår, just nu försöker ändå solen bryta igenom, trots snöandet, skönt om M & M kan få sola inne en stund 


                Varm kram du fina som kikar in här     

 
 
Therese

Therese

9 mars 2017 15:22

Men asså hur söta ser de ut igentligen där de sover?! Man får en sötchock!!
Vilken otur du har!! Hoppas du snart blir bättre! Men tur med läkare i alla fall.
Kram på er hela gänget!

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards