frallorna

Alla inlägg under februari 2017

Av Lena - 19 februari 2017 20:29


Efter en halvdag inne idag åxå, med slöande & kollande på herrarnas slalom, så åkte vi till hamnen för en promenad i eftermiddags solen, verkligen skönt ute, sista dagarna visst, nu kommer regn & snö framöver  



Sedan till föräldrarna, mamma skulle lära mej göra hälar på sockorna, hade 2 gamla par som jag fått & som inte hade fin fot, men mamma gör så snygg hälar! & vad hon då fick se, var att jag stickar typ upp & ner!! alltså mamma skrattade & jag med, så vi kunde inte ens prata... har väl tyckt att de är krångligt? men inte haft en tanke på att jag stack ut & in eller upp & ner lixom, men samma resultat blir det i alla fall, bara ytterst krångligt ha ha    men nu tror jag att med lite eftertanke att jag hajjar hälen... bara tror  & har lärt mej sticka åt rättt håll!!  



Fikade massa gott, nybakade kakor, hallon & glass med mandelkaka, hon hade gjort en grönsaks soppa, lika god alltid, den smaken kan bara hon få till   bakat hårt fröbröd m.m en full kasse i vanlig ordning!! mamma älskade omtänksamma mamma      



Malte & Märta fick våfflor som vanligt & det godaste dom vet  


Nu har vi ätit soppa & kollar på reprisen av Parneviks, reprisen för mej, för gubben nytt, alltså, Farao är en entertainer av guds nåde enligt mej!! så rasande rolig av sej själv! ingen tillgjord, utan som han alltid vart  

Hans syster gick i samma klass som ena sonen & under skolavslutningar så hördes han alltid!! då tyckte jag han var lite too mutch, men numer bara bäst!!  


Nu ska jag sticka några varv! kommit över hälarna på 2 olika muddar, så nu är det bara runt runt runt innan jag ska börja maska av  


                                 Kvällskram!  


  

Av Lena - 18 februari 2017 18:32

Jag satte klockan på ringning så jag inte skulle missa slalomen, ja sedan frågade jag gubben om vi skulle hitta på nått med M & M, men då tittade han på mej å sa -kan vi inte bara vara hemma & göra ingenting  & så blev det, jag har "bara" gjort kaffe 2 gånger & lagat lite enkel mat & gubben har "bara" kollat av pannan som nu är hel! sovit middag 2 gånger & allt däremellan bara legat på golvsängen & kollat på tv!   



Märta är så kär i sin pappa så hon är som klister på honom!!  inte ens hennes fotölj går före!!...



... han ska pyssla med henne hela tiden, klia å så...



... & slutar han? ja då hör man henne dra efter andan, stirra honom stint i ögonen & så.... kommer ett VOFF!! & en klapp med tassen på honom!! samma alltid & så sött 



Eller så härmas man & gör precis som pappa!! dvs. kollar tv  



Gubbens mat, knaprigt panerad färdig vego snitsel, stekt potatis & bea, han njöt & svalde allt   själv gjorde jag nått mysko till mej sjlälv, lök-lasagne med soya, blev nån mörkbrun sörja, smakade bättre än den såg ut men inte jättegott  


Mellon ikväll!! känns inte så spännande, men ska väl se ändå, tills den börjar ska jag göra en kålasås, lägga i äpplen + solroskärnor & steka dom mjuka i den, till det vaniljglass  slurp!


                          ----------------------------------- 


Så har högt älskade "fralle mormor Issy" gått över Regnbågsbron  


Hon har en fin motagnings kommité som tar hand om henne & visar henne tillrätta, bland alla våra älskade som gått före   




                             Vila i frid finaste Ängla Issy  


                            ------------------------------------------  



Kvällskram mina fina som kikar in  



Av Lena - 17 februari 2017 18:03


Så fantastiskt ljust ute fast klockan är 16.30 pip!  




Ett jättestort flyg, kanske på väg till Island för mellan landning innan Nev York!



Ystra & med spring i benen, slapp täcken & + 6 grader!!  



Snabbmat i ugnen, i väntan på den ett glas rött & jordnötter  


Varmt ute & varmt inne, ett kretskort har pajjat, tur gbben är händig & kan skruva, får hoppas det finns hemma på måndag  


                       Varm kram från oss!!    

Av Lena - 16 februari 2017 22:43



Morronmys i fängelsesängen   fast då var klockan närmare tio, nattarbete gör att jag är vaken halva nätterna & sover länge på förmiddagarna även när jag är ledig  


M & M kissade ca 00.15 inatt, vid 10 gick vi upp & ut Malte & jag, Märta lade sej i sin fotölj & somnade om utan att ha vare sej kissat eller pruppat, det gjorde hon först halv två idag!! & då var det jag som bestämde det, hon är verkligen fenomenal på att hålla sej den donnan!! & avis på de är jag  


En mulen dag med tidvis duggregn, får ta mej ikragen & hitta på nått kul för M & M i morrn  


                                 Kvällskram  

Av Lena - 15 februari 2017 15:58

  Ja om någon är finsmakad eller kräsmagad, så förstora inte billden  men jag älskar den!!!  vilken lättnad när Malte ville ut & bajsa kl 00.30 inatt, inte så mycket, men han sov så skönt resten av natten & har bajsat 2 gånger till under dagen  funderar på om vi ska våga oss dit nått mer??...



Inga långpromenader idag, bara i byn, & Malte är som vanligt igen!  



Solat inne, lekt med sina mjukisar &...




... & gosat...



... nära varandra 



Vill upp i "sin" fotölj!...



... -HJÄLP MEJ UPP DÅ!!! 



En fin dag med strålande sol, lite kallare än dom 2 tidigare dagarna, när vi vaknade hade vi bara 17 grader inne, pannan hade stannat så gubben satte igång den vid 06.00 hu då... som tur är värmde solen upp hela köket  


Matat dom stora bevingade, & nu börjar småfåglar att komma åxå! & en hackspett ser jag åxå ofta! så fin, så nu blir det småfrön åxå   (många "åxå" där  )


            Kram till dej som kikar in här i Bloggerian!  

Av Lena - 14 februari 2017 23:50


En solande Mille på dagens promenad, samma härliga väder idag som igår 



Slank in på affären på hemvägen & köpte fikabröd till dom bevingade, gårdagens förvisso, billigt men lika gott!! dom tackade  



På med täcken & iväg till åkrarna idag åxå, glada, rullade sej...



... vi gick en vända på åkervägen, sedan...



... gick vi upp mot skogsbrynet...




... & där fanns harskit i massor verkligen!! Malte mölade i sej, hetsåt...




... & när jag trodde allt var slut, så hittade han än mer...



... & än mer...   


Sedan tog det bara en stund innan han blev lixom "loj" ja han hann äta hästskit åxå... så vi gick mot bilen, & sedan dess har han tror jag haft ont i magen, inget gny eller så, men slö... & min oro kommer som ett brev på posten, läste ett veterinär svar: Harskit är inte farligt på något vis, men många hundar om dom äter mycket kan få regält ont i magen.

Det lixom "bubblar eller porlar" i hans mage emellanåt & lite spänd 


Som jag väntat på ett skitlass!! eller en spya  men ingen dera... han har fått en värktablett & sovit & vilat sedan vi kom hem , men när gubben kom hem & det blev fikadags så satt han vid bordet!  


Jag & Malte sover på golvsängen inatt, så vi har närma ut ifall det börjar trycka på   håller tummar & tassar för att han mår bra i morrn igen & att det bara är harskiten som ställt till det.

Nyss ylade han en lååååång serenad i drömmen   & nu ska han få gå ut & kissa, innan vi släcker ner


Hoppas ni alla fick en fin Alla Hjärtans dag idag  min togs udden ifrån av lite oro


                   Varm nattkram från oss      

Av Lena - 13 februari 2017 17:32


Alltså! vi åkte till åkrarna & kollade läget & det var helt perfekt!!



Åt hästskit som besatta  Märta spydde upp sin "lunch" på plats efter en stund, Malte har inte gjort det än, så mattorna är ihoprullade  



Sedan var det spring i benen som gällde






 



Sista 3 bilderna är med mobikameran, & Malte hade "rullsjukan" & rullade & tokade sej hela tiden   


Det säjs bli lika fint väder i morrn, då lägger vi i matsäck & drar till vår glänta däruppe  


 


Gick en promenad med denne Herre innan, synd att Malte inte gillar honom, annars hade dom säkert haft kul tillsamans, & Mille är snäll  men han träffade i alla fall sin favvo "tjej" på promenaden  


Somnade sent & sov tills kl 11.00 på förmiddan -oj!! men skönt, då det blev för lite sömn under alla jobbnätter på rad 


                          Kram kram  

Av Lena - 12 februari 2017 19:18

   


... jobbet stannade jag till på Ica Maxi & handlade, så skönt att vara nästintill ensam i hela butiken! brukar iof oftast handla på stora Coopen i stan, fast oftast på vår Lanthandel såklart men nu var denna närmast på vägen hem


Så bedövande vacker kall morron -11 & solen gick upp på ena sidan vägen...


 


... & månen ner på andra sidan, ser ni den? till vänster ovan bergen



Vaknade vid 12, eller hade klockan på ringning, solen gassade in & M & M solade inne  tyvärr hann vi inte ut i den, men i morrn säjs bli lika fin den åxå & lite varmare  

  Serverade gubben en magisk löksåsgryta med Oumph, kokt potatis & lingonsylt, slurp  + till hans matdosa, & tills i morrn till mej åxå  



Leken med ballerinan är över & dom har däckat  


Själv är jag pigg, & hade en fantastisk natt med en underbar kollega  


                        Kram mina fin som kikar in    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards