frallorna

Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Lena - 22 februari 2017 21:08

 


Mellan persiennen ser jag dom bevingade äta av dagens sönderdelade mat!!  förvisso i djupsnö, många var dom & bitarna större än brukligt, men tomt blev de & maten tippar jag numer alldelens utanför altanen  



Från igår: fick inte på mej BH:n innan vi åkte, fick på mej en tunika med bara en arm ur, den andra under


Väl inne, när sköterskan skulle sätta på mitellan, bad hon mej lyfta tröjan, bröna blottades  & i samm stund ställde hon sej för & frågade i panik -du är väl hennes man?? till gubben, å vi skrattade alla 3   -ja sa vi i mun på varandra & jag fortsatte - tillsamans i 36 år, han har varit med sedan jag var ung, slank & smal, till gammal, fyllig & fet!!  



Sov på golvsängen, det gillar INTE Märta, dryg & ville upp i stolen, där var hon & jag inte överens, jag hade värk i armen hur jag än låg, tillsist fick jag halvsitta & Märta trängde sej föbi mej, kraffsade ur dom 3 kuddar jag lagt i stolen för att visa henne att där är det redan upptaget  2 panodil på morronkvisten, & ingen värk på hela dagen, men jag ska ta dom ett tag till ändå & jag kommer sova skönt inatt åxå  



Revbenen gör sej till känna mer & mer, kan inte hosta, för aaaaaj va de gör ont  fast de är petitesser av det verkliga livet, lixom axeln, så tycker jag  



Gubben hann in på affären innan stängning, får lov att köpa färdiga matlåddor med till jobbet, då blev han bjuden på 2 semlor av handlarn, som plåster till mej för mitt fall? eller om det var för att han måste äta köpe dosa? fick jag inte svar på    semlor äter jag ändå inte, men en snäll & fin gest  



Oj va med snö vi fått! wow! eller.... jag vill ha vår, men ok, Vasaloppet, sedan vår  


      

          Kvällskram till deJ som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards