frallorna

Alla inlägg den 4 februari 2017

Av Lena - 4 februari 2017 19:09


En lång sovmorron, fixade en bunke på 7 liter nästan full med mestadels vinerbröd till dom bevingade!!...



... äre lörda så äre!! 



Fler blev fler & fler  



Först en vända till min faste & man, fika & påtår, prat om alvar, livet som ger & tar   & sedan några härliga skratt som alltid där  där blev inga kort tagna, men sedan åkte vi till mina föräldrar idag igen...




... där blev det tretår, så nu är vi nog vakna hela natten lång  & några kort tagna  




Påvägen hem in på Arken zoo, som hade 25% på allt i butiken!! kattsand, leksaker & godis!  



Märta skuttade upp i soffan bredvid pappa & myste på med sin...


 


Min min min!   




Malte var heeeelt inne i sin groda! som pep för fullt, men hade åxå funderingar på Märtas rosa dröm...



... men så tröttnade hon till slut & vipps så var han där & norpade åt sej den 



I ugnen har just en vitlöks ptatis gratäng alá vegan puttrat färdigt, så åxå sojakött & korvar tycker det pratas om att importerade grönsaker gått upp i pris pga vädret, men varför köpa importerat när det finns Svensk   eko sallad & massa annat Svenskt!!  


   Som ni kanske mins så klippte jag ju mej själv, hyffsat nöjd, men som vanligt går inte det håret längstfram att få in i hästsvansen som jag alltid har när jag jobbar, & inte orkar jag sätta i spännen heller, nåja, en dement dam larmade på jobbet, efter lite hjälp tittade hon storögt på mej & gick emot mej, tog tag i det hår som hängde & började åja sej, & suckade såååå tungt!! -men flicka lilla hur ser du ut!!!! -vad har hänt? sa hon & drog i håret, jag skrattade så tårarna rann & förklarade att jag klippt mej själv! hon spärrade upp ögonen än mer & suckade än högre!! ojade sej & förfasade sej över det bedrövligt fula håret!!  & när vi skulle gå frågade vi vad hon jobbat med? jo såklart hårfrisörska!!! & så sa hon -flicka lilla, ta med dej saxen nästa gång så ska jag klippa dej!!   ja ni, av en del får man höra sanningen!! & som jag skrattat!! & en alldelens underbart gullig gumma är hon!    tror jag kommer minnas denna episod resten av livet  


För övrigt har det regnat i minusgrader hela dagen &kvällen, totalt glashalt! & många krockar & avåkningar, fy....


Nu ska vi äta & kolla på Gladiatorerna tills Mellon börjar! & M & M ska få lite "lördagsgodis"  


                     Kram till dej som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards