frallorna

Alla inlägg under januari 2017

Av Lena - 13 januari 2017 21:36


Märta är bara mat mat mat när kvällen kommer, under dagen vill hon inte ha något, här en klassisk demonstration om att maten är slut & hon väntar på mera!!!  



Vi har ätit popcorn, men Märta var...



... skeptisk!!    


Vi andra 3 bara myser, fast jodå, Märta har fått mat & mera mat  ...   


                  Kram från myshörnan  

Av Lena - 13 januari 2017 17:25


Ha ha såhär sitter sötnos & väntar, då hon sover längre än oss andra, som redan gått upp, hänger med huvudet på karborre låset   



Hade ett ärende i stan på Granngården, hade glömt att äta & blev akut hungrig & illamående & huvudvärk på väg, fick lov att köpa nått att panikäta, blev en bönburgare på Macken, glutenfritt bröd men tyvärr ej glutenfri panering, fick bli så då, tog med det till Kyrkparks parkeringen, där Malte & jag frossade i bilen  Märta ville inte ha!! så bra då 



-Va?? men så kallt det helt plötsligt blev! dimmorna omslöt oss från ett håll & telefonen visade -8! hann bara ca 100 meter, sedan hoppade Märta på 3 ben...



... men när vi vände fick hon raskt 4 ben som pinade på fort fort!! bäddade sedan in henne i en filt på en mjuk bädd i en fortfarande varm bil...



... sedan tog Malte & jag en liten vända till, så han fick röra lite mer på sina ben



Där på åkrarna kom dimmorna, måste varit det snabba väderombytet...




Vackert tycker jag, även om det inte går att få fram på bild riktigt



Dimmfritt & en vacker himmel  


Gubben fick se reprisen av "Hofors" den serien tilltalade verkligen mej!!  


Kallare & kallare, nu minus 10 & vi ska bara sitta framför tv:n & kolla resten av kvällen, just nu Handboll som jag gillar, lite knackelibang kvar, men det vilar jag bort  


                      Stor kram till dej som kikar in   

Av Lena - 12 januari 2017 20:23





           Det chillade så skönt på ryggen!! /Malte  


Inga bilder tagna idag, så jag bjuder på bilder från Österlen för snart 4 år sedan, sol, ett böljande vackert & ibland rytande hav, milsvidda stränder & inga människor! allt för oss själva, precis som jag vill ha det, semester på våren före allas sommar emestrar =   

Få se om vi åker dit nått mer någongång, längtar gör vi i alla fall  



Jobbnatten jobbades med en så härlig kollega!! bara härliga människor att jobba med vart jag än hamnar!!  


Bidde bara 2,5 timmes sömn efter jobbet, lite för lite, ska bara se serien om Hofors kl 21.00 sedan kommer John Blund!  


                                Varm kram  

Av Lena - 11 januari 2017 16:10


Lite blåst & lite snö på förmiddagen, men nu sedan någon timme, stormar det så det knakar i huset & snön yr....



Kajorna letar dom sista smulorna & jag fick dåligt samvete & lade ut mera mat, men då var dom som bortblåsta!   -så det fick skatorna! "åxå" -tror dom fick stora föråd idag 



-Ge oss nått att äta!!!!!!!!!! 



Hua ja vilket oväder... såna kvällar som nu vill jag inte ut i trafiken, tyvärr måste jag det då jag jobbar natt   får väl "lusåka" ...


Lite ont i huvudet, tror en kopp kaffe sitter på sin plats bums!   & en till i termosen tills gubben kommer strax  


              Kram & kör försiktigt i trafiken ni som måste ut    

Av Lena - 10 januari 2017 20:17

 


Malte & jag tog en promenad, bara han & jag, Märta gömmer sej...

-Vill inte med mamma!!!  ....   


Plussgrader, halt, lite för halt för 4 ben, men vi gicck på sidan av vägen, brodd har jag men inte Malte, annars skönt & lite lagomt klar luft!


Bakat bröd till dom "bevingade" så det räcker tills i morrn åxå


Det har börjat snöa ute, det sägs vara ett snöoväder på gång...


                     Kram till er som kikar in  

Av Lena - 9 januari 2017 21:08


Hem & sov efter nattskiftet, som jobbades med en härlig kollega!  sedan ut med vovvarna i plussgrader!  



Så åkte jag ill Mille med matte mamma, följde med till Djurkliniken, efterssom Mille hade ont i sin sporre, & mycket riktigt, den var bruten & det blev en liten operation, tur hade vi åxå, en fantastisk veterinär!  

Efter väntan & kaffe bars han in till oss, lades på golvet på en filt för tillvakning, när vi sa hans namn så vifftade hans lilla svans för fullt under filten, så sött så hjärtat  tog ett skutt   han orkade inte ens röra sej annars, men svansen den vevade på när vi pratade med honom   sedan fick han en uppvaknings spruta & strax var han på benen igen!

Medeciner hämtades ut & tratt på! lite pyssel blirdet & tratten gillade inte Mille att ha på  fick jag sms om på kvällen  



Såg på tv3 om hundar, tårar som strömmade när det pratades om sorgen att mista en 4 fotad, mina tankar fick ord... någon sa det jag känt, någon mer! 



Nu galan mot canser... tårar rinner vidare... såklart finns denna sjukdom på nära håll, närmare än man någonsin vill...


               Kram & gontt mina fina som kikar in   


 


 

Av Lena - 8 januari 2017 19:18


Så vacker eftermiddag...



... när vi åkte till Sam med familj en stund  som vilade inlindad i sin gosefilt, mellan damsugningen, som är det roligaste han vet  



Annars inte många knop, en lugn dag & trots bara en minus, så bidde det ingen långpromenad


Strax en jobbnatt


                             Kram kram    

Av Lena - 7 januari 2017 19:18

 

Nu *bubblar* vi!    & firar ut alla helgdagar  


Ätit gott gott & myser alla 4:a!


            Kram kram   från golvsängen & tv tittande  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards