frallorna

Alla inlägg under januari 2017

Av Lena - 22 januari 2017 19:27


Otroligt vacker sen eftermiddagshimmel



Vaknade till doften av nybryggt kaffe mmmmmm  sedan kollade jag hästhoppning i dirktsändning via playen, som jag kopplade till tv:n, inga långpromenader, gubben har gått småvändor bara med M & M, kollat än mer som jag missat under mina jobbnätter, ätit hämtmat, & bara legat på golvsängen som en strandad val   



                                     

                                               

Men jobbnätterna går så bra, när jag alltid jobbar med så fantastiska kollegor

                                               



Nu blir det än mer tv tittande, Så ska det låta & Spårlöst bl.a   jag är en "tv nörd" måste jag erkänna     


                       Kram till er som kikar in  

Av Lena - 21 januari 2017 21:53

Så här kämpar vi för att få tag på Märta när vi ska ut, alltid!! ha ha medans Märta har så kul så man riktigt kan höra hur hon gapskrattar :)) när vi jagar henne under bord & stolar :))

Blev en kyrkpromenad idag åxå, så bra vägar där,sandat & halkfritt

Magiskt vacker eftermiddags himmel

Nu har jag en snabbast, är på bästa jobbet & har det bra mer en härlig kollega & gulliga boende *hjärta*

Kvällskram mina fina som kikar in *hjärta*

Av Lena - 20 januari 2017 19:03




Ser ni den klara stjärnan i vänstra hörnet, så fint den lyser  


Jobbnatten var kanon med en härlig kollega!!  


Sov så skönt när jag kom isäng & Malte & Märta är exemplariska vovvar som sover med mej  


När gubben kom hem så åkte vi till kyrkparken & gick en mörk promenad, så skönt väder, nästan ljummet  sedan iväg till vår Lanthandel för att köpa en bit smörgåstårta till gubben    det var en ny smörgåstårta som skulle lanseras & såldes kanonbilligt på lösvikt, jag hann få en stor bit, den sista! så det räcker både ikväll & i morrn till gubben  tyvärr har dom totalt tänkt fel, allt var slut vid 16 & erbjudandet gällde resten av kvällen, dvs till 20.00 undra hur många som blev besvikna, när det är fredag & nått gott att äta. Stor affisering både på internet & i butiken gör nog inte saken bättre, men men, alltid har dom lärt något 


Gubben ja, han & vovvarna får ha en egen kväll, då jag jobbar natt både nu ikväll & i morrn natt, kunde inte motstå, trivs så otroligt bra på jobbet & med en bästa kollega på det!!  själv har jag lagt i soygurt med lite hjortron & mussli, en bit mörk choklad & lite nötter, det blir mitt fredags natt mys "godis"  


             Kram kram & fin fredakväll till dej som kikar in  

Av Lena - 19 januari 2017 16:12


Men åååååå   sprang på min vän i affären, & följde med till stallet, där mina föredetta hästar bor  visst är det fantastiskt, att denna fina Arab Eqetan & Shettisen Knappen haft endast ett hem efter att dom bodde hos mej & såldes för 20 år sedan. Eqetan fick jag av min gubbe på min 30 års dag  då han var 3 år, oinriden & levt på lösdrift, aningen eller väldigt speedad & vild!!  & dom dragen sitter fortfarande i, trots att han snart blir 28 år 



Om jag så hade letat till månen & tillbaks, hade jag aldrig hittat ett mer fantastiskt hem till dom, när jag tog beslutet att ge dom ett nytt hem, den kärlek & omsorg dom får, är så makalös att det finns inte ord på denna Jord  dom har behandlats som dom dyrbaraste Guldtackor i universum   



Så sött ponny huvud  på gamle mannen  


 


Här är han bara 3 år & en helt annan färg  



Här Knappen, som bara var ca 6 månader när jag hämtade honom, vi bar ut honom ur släpet & in i sin box, så liten & söt, & kolsvart  när jag släppte ihop dom dagen efter, försökte Knappen "dia" från Eqetan, & Eqetan blev så förvånad att han lyfte benet rakt ut! men någon mat hittade inte lilla Knappen  sedan dess har dom varit tillsamans   



Ååååååå vilket liv jag gav dom, när jag lät dom få nya hem, till -mor & dotter-  & banden till sina ägare är lika magiska, ihopflätade för alltid  alla 4:a  


Så synd att jag var en så dålig fotograf på den tiden, inga bilder på Knappen som bebis  



Före den träffen var jag till Mille, som opererat bort sin brytna sporre för ett tag sedan, inte läkt riktigt, så jag satte på en binda så inte smuts kommer mot såret &...


 


... blev Mille halt  närå, men han trodde det  


       


En myyyysig morron...


 


...men till slut ville dom ut ur fängelset!! 


En fin dag, både uppefrån & händelserik, dock attans halkigt!! trodde på riktigt jag skulle komma att ramla på Mille vändan, då jag glömt broddarna hemma, så dåligt grusat, men jag klarade mej av någon konstig anledning  

Här hemma hade vi tö när jag åkte hemmifrån & kom hem igen! mysko men bara att tacka han där uppe! 


Om en stund nattjobb


                   Varm Kram till dej som kikar in här   

Av Lena - 18 januari 2017 22:04


Såhär såg det ut i morse  



En Mille vända i sol & blå himmel, lite halt men mysigt 



Sedan hem & fortsätta promenera...



Här är sol, klockan var 12.58 &



... här är samma plats, himlen så vackert rosa & klockan är 15.42






En dag i lungt löp, är så trött, sömen är totalt kass, men jobbar påt  finns dom som har det värre, mycket värre...  


Kollar på tv, ja jag gillar tv, inte filmer, men serier  sett Renés brygga, avspänt & intresant, även om man oftast redan vet en del om gästerna, inte så mycket nytt, missat Vänligen Lars Lerin!! det gick samtidigt, han är så makalöst underbar tycker jag  ska se det strax på playen fast just nu är Dragons den, spännande  


             Kvällskram till DEJ som kikar in här   


Av Lena - 17 januari 2017 19:11


Igår var en så fin soldag & lite kallt, men en skön Millevända blev det i alla fall



På kvällen kom Mille hit på fika åxå!!  



Idag var himlen disig, men istället bara en grad typ... 



... & efter Milles vända travade vi 3 åxå på...



... genom byn...




Alla missarna har gillat "inne" mest en tid nu i iskylan, inatt hade vi -16





Annars har det lekt en del inne, eller rätt mycket rättare sagt, i den mån dom får, leka lite snällt & lungt  annars blir mamma hjärtat så oroligt...


 


Dom bevingade har fått sitt, blir alltid sittandes en stund & ser på dom, har en Kaja som har "klumpfot"  blir varm i hjärtat när jag ser henne var dag   & det har jag gjort ända sedan jag började mata dom för sesången!! hon är väldigt modig för sin art, antagligen för att hon måste ta för sej när maten serveras, annars är Kajor väldigt reserverade fåglar om man jämför med Skator & Kråkor, dock ser jag att dom blir mer & mer modiga, medans Skatorna är dom morskaste!! & Kråkorna tycker att dom äger allt & gärna försöker skrämma bort alla andra, dock bryr sej inte Skatorna nämnvärt  ja oj vad jag älskar att studera dom! mina stora bevingade  



På eftermiddagen drog ett klockspel in över oss!! öppnade dörren & släppte ut M & M & det faktiskt klingade högt!! det var regndroppar som frös till is & landade så det klingade!! mycket märkligt & så vackert!! hörde på radion om varningar för underkylt, avåkningar & krockar, uch...


                Varm kram till dej som läser!!   

Av Lena - 15 januari 2017 19:01


Såhär blev maten igår, inte så onyttig som den ser ut, havregurt+gurk+kryddor & soyaköttet med glutenfria skruvar  



Många bevingade på lunch idag 



Så åkte vi in till stan & Norra Backa, gick en rysligt kall promenad, trodde vi skulle frysa ihjäl  på riktigt!! trots att det "bara" var -4! Efter en stund så gick vi istället in på...


.


.. Arkens zoo, gick runt & sniffade & var ytterst vimsiga på allt & alla  ... 




Nyfiken på vovven var Malte 



Hemmåt & in i stugvärmen. Kokade kaffe & gick in till grannen & bjöd på fika...



... satte sedan en "bevingad" deg med extra allt, fett fett, frön & socker , tills i morrn & tisdag  glömde dock bort dom utbakade frallorna, blev överjästa & blaffiga  



Har kollat på playen, Stjärnorna på Slottet & Lia Boysen, så farsinerande! skratta fick vi! gillade Uggla förra veckan åxå! & det nya avsnittet har vi inte hunnit med ännu


Nu strax en jobbnatt


              Kramelikram till er som kikar in!  


  

Av Lena - 14 januari 2017 16:59


Vaknade efter för mej en så gott som vaken natt, stört omöjligt att somna!! grrrrr.... vände & vred mej, tankar som snurrade, pust... till sist tänkte jag på Nattpatrulls tiden, när man smög in & gjorde natt tillsyner & dom ropade glatt -Hallå & stig in!!   kl 02.00    & man tänkte, varför sover du inte när du får!!!...  


Nåja, vi åkte i 6 minus till hamnen i lunctid, gick genom pulkabacken, underbar sol & blå himmel...



... så många människor som gick & åkte skridskor...



... till vänster vägen som leder till Gustav Vasa stugan, därifrån utgår plogade vägar på Ösjön & Runn för skridskoåkning, & bilarna var sååååå många! stod på rad i massor, enormt med folk i det fina vädret, även om som sagt inte kameran kunde fånga dom 



Vi höll oss dock på land idag & M & M var ystra & hade spring i benen 



Så åkte vi hem till mina föräldrar som ville Gratta mej, det har inte blivit av förens nu, & Malte han sätter på sin charm för fullt! gnyr & ...



... gör allt för godis  & mormor hade tagit upp våfflor som hon alltid har i frysen tills när dom kommer, för att dom tokälskar hennes våfflor = kärlek  



Kakfat för icke vegan/glutenfritt...



... så snackar vi... här till mej, chokladkaka alá kladd, oj oj oj....  ...



... & här, den mest magiska skapelse, (på så vacker assiett) skulle vinna pris i vilken tävling som helst!! en ssaftig affransmandel kaka... önskar att hela världen fick smaka den  glutenfri & vegan  



Å så min paketöppning!! lite för husbilslivet!



... lite för nu & här hemma, så otroligt vacker skål  + en kastrull med lock




Handlade på hemvägen & sedan mötte vi Romme Alpn trafiken på rad... -7 grader & vacker himmel...



... & så den sista precent,  ett Hjärta som lyser så fint & nu står i ena köksfönstret  


En fin dag   


Kollade tillbaks på bilder & såg vad vi åt i somras när vi plockade Hjortron, & blev såååå sugen!!...



... men aj aj aj... ser i detta just nu, att jag glömt nötterna  druckit lite vin båda 2, så jag får väl föreställa mej då  vegobitarna ligger i marinad, en snabb rätt att fixa!!


 


Men vet ni vad jag först gjorde när vi kom hem?? hade fått tidningar vid mamma, ja vi byter med varandra flera stycken, & Svensk damtidning älskar jag!! tittar mest på bilderna som ett barn   Ernst gjorde mej sällskap! han som jag inte alls gillade för 2 år sedan, men nu har han baske mej skärpt sej!!   & är riktigt trevlig att få i munnen ha ha ha ha  -Näj säger gubben bryskt!! så kan du väl inte skriva!!     


                    Kram till dej du fina som kikar in!!  




           

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards