frallorna

Alla inlägg den 27 januari 2017

Av Lena - 27 januari 2017 17:37


Förra året var jag ofta till en butik i stan som sålde ut fika & matbröd för 20 kr för en fullproppad varukasse!! med texten "Fågelmat" men efter ett tag så var det ofta slut, & en man med en trilla kom alltid först & köpte allt, någon sa att han matade rådjur & fåglar, en snäll själ då  själv fick jag baka desto mera. Nu denna vinter har min mamma börjat att hålla lite koll i affären & har alltid tur med att få någon fågelkasse när hon åker dit  


I går möttes vi upp i stan & jag fick en kasse fågelmat åt "mina" bevingade  dom matar åxå dom stora fåglarna dvs skatorna, så som åxå min bror gör! & vår mormor alltid gjorde  Vår ena son har börjat att mata duvor i deras trädgård, först var dom 5 sedan kom fler   har för mej att generationen innan alla dessa åxå matade de bevingade, dvs min gaammelmormor som var den finaste & snällaste, lixom dom andra  

Det är något visst med fåglar, våra vackra bevingade, stora som små  


Jag sa till mina föräldrar, att tänk om våra bevingade visste hur vi kämpar för att dom ska få god mat   Ett arv i flera generationer...



Limpa & kanelbullar & sedan massa vinerbröd!!  



Dea & Axelsson har ju gått i KK, så tragiskt, där jag alltid handlar allt jag behöver, håller tummar & tår för att den ska bli kvar  igår fyndade jag dessa 2 blåsor!! den röda kanske mer en höst & vinter klänning, kanske får vänta tills nästa Jul, eller inte  



Lugnet före stormen!...



... som är pappa!!   Malte får en kram, han vill bara gosa & Märta ska ALLTID leka!! tar första bästa sak & springer till honom! om det så är en strumpa   & ska leka...



... dragkamp!!!  



Så gick Malte & jag en byavända medans M & pappa myste på golvsängen, kall & vacker eftermiddag



Nu har jag gjort en magisk pastasallad!! bara lite marinerat soyakött tillagat i ugnen, kokta glutenfria makaroner & massa gröna ärtor, en dressing av soyagrädde, hackad gurka, svartpeppar & andra kryddor, attans va jag kan!!  



                             -------------------------------- 


För en vecka sedan somnade en bekant in... cansern tog hennes liv, lämnade unga barn & ett litet barnbarn, en sambo & en stor familj efter sej... tyvärr orkade inte hennes mamma detta, utan somnade in hon åxå, någon dag senare...


  Vila i frid ni fina  


                             -------------------------------



Skön fredag mina fina, livet ger & livet tar...


                                          Carpe Diem  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards