frallorna

Direktlänk till inlägg 5 januari 2017

Kyla!...

Av Lena - 5 januari 2017 17:53


Oj så med snö vi fick tills igår!! milda makter!  från barmark till nästan 3 dec...



... svårt att hitta den perfekta prupp platsen då 



Det ser inte mycket ut för världen, men jag skottade av hela gården, tyckte fläsket behövde en duvning 




Tada!! så var det klart, men väldigt mycket jobb som tog sin tid



Så åkte vi iväg på kalas hos Elsa  tyvärr har jag glömt systemkameran där, som jag tog nästan alla bilder med, arg grrrr.... men ett gott fikabord i alla fall!! 



Ja nu är det ju så, att Elsa fyller år på min födelsedag!!  så även jag blev grattad 



Hade önskat mej "slickepottar!" men fick mer än så!!  



Påhittiga familjen  



Dessa underbart söta små kulor visste syster att jag tyckte var så fina, + skålar i den fina hundhinken!! WOW WOW   



M & M var hemma & Malte försökte tugga på en fjäril när han fick se min ena precent, sååååå intresant hink  



Hua vilken kall morron i morse!!



Blev ingen lång rastning kan jag lova  



Mina fina bevingade fick massa mat, fet mat!...



... sedan åkte jag till Mille en vända, ingen långpromenad där heller idag, men solen lyser i alla fall där, det gör den aldrig här, för vi har ett berg bakom, som alltid skymmer solen denna årstid, & jag slutar aldrig att förvånas över hur solen lyser så fint på andra platser så fort vi åker hemmifrån!!



Nu myser Funke-Romme Alpin- snökanonerna går på högfart & anläggningen är i ett enda snömoln nu 



Ingen vill vara ute, här Aika & Baffe  ... 


... här Tussan på sängen 



En utfodring till för mina bevingade  mer fett & energi!   



Nejdå, vi har inte alls 14.5 grader inne  har en öppen ventil precis där, men ute är det kallt brrrrr  ändå bor vi precis i en smal "åder"  som är 2-4 grader varmare än hos grannarna!!!lyxigt värre  inne har vi nu 22+ & gubben eldar för fullt 

 



Avslutar med en magisk grönsaks soppa ala vegan nyss äten, som jag fick igår av min mamma, & som bara min mamma kan göra! för kryddningen är mer än sagolik, själv har jag försökt efterapa den hur många gånger som helst, men lyckas inte...  gubben ska snart få rostat bröd, alá skagen med tillbehör


                      Kram på er i kylan!    

 
 
Ingen bild

so carlsson.

5 januari 2017 23:16

Romme -23 för en stund sen ❄⛄Ha en bra tretton helg hälsningar från Romme 👍

Lena

5 januari 2017 23:30

22.6 nyss, i Sellnäs 27.8 pust...

Hua ja, kissningarna går fortare än fortast nu vill jag lova!! ha ha ha :p

Kram på er i kylan *hjärta*

 
wiolettan

wiolettan

6 januari 2017 08:57

Grattis i efterhand till dig och Elsa.
Roligt att få presenter som man önskar sig och har användning och glädje av.
Härliga bilder som du bjuder på, som vanligt.
Söta katter, mysigt.
Så kallt och mycket med snö ni har. Vi har också mycket snö och i morse minus 16 grader.
Sköt om dig och varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards