frallorna

Direktlänk till inlägg 13 november 2016

Söndag...

Av Lena - 13 november 2016 21:16


Idag har vi mest bara varit på den stökiga men sköna golvsängen...



... eller gubben fick i precent att göra vad han ville en stund   då gick han ut i garaget & städade ut våran gamla trötta Cittra, ingen motor kvar, blev dragen ut ur garaget med traktorn, Malte var heeeelt farsinerad!! när han var ute på en kissning


  Han fick en kepa & solbrillor åxå, från ena sonens & hans komis Bonnvischan Raicing team  


  Har ju fått en nästan ny spis av bästa vänner!!  vår har börjat tröttna helt, det märktes än tydligare när...



... jag gräddade glutefria pannkakor! oj så snabbt plattorna blev heta, & ugnen blev varm på nolltid!  



Malte som har gå förbud förutom när han är nödig & när han äter, följde allt jag gjorde, & såklart fick han smaka!  


I morrn ska jag leta efter en veterinär som har tid att kolla Maltes ben.


                         Kram på er   

 

 
 
Ingen bild

so carlsson

13 november 2016 22:25

Hoppas att Malte är bättre i benet nu.Har börjat åka till Gunilla Kliniken ett jätte bra ställe har börjat gå där om det är nåt . Bra vetrinärer och Hilding som dom kan rådfråga .Känns bra där .Sista natten skönt,synd på snön .Sov gott på er nu.Hälsningar Romme bon.

Lena

13 november 2016 23:42

Ja han är bättre, kan stödja liite & gå liiite bättre, men långtifrån ok!

Ringde dom för att höra om tandstens borttagning, men det hade dom inte tid med förens i februari tidigast! ska ringa dit i morrn om Malte, få se om dom har någon tid.

Kram & kämpa på sista natten!! *hjärta*

 
Piedra

Piedra

14 november 2016 08:19

Vad är det som hänt med Maltes ben? Jag har ju missat allting på allas bloggar under de många och långa veckor jag varit utan dator.
Har du något bra recept på glutenfri pannkakssmet? Jag får inte till något som jag känner mig riktigt nöjd med.
Kram 💕

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

14 november 2016 17:56

Hej! ja jag har saknat dej på din blogg!! *hjärta* uch så jobbigt när ens dator/telefon försvinner, då först fattar man hur beroende man är ;)

Malte sträckte sej i torsdags kväll? eller en korsbands skada? eller knäleds luxuration? han blev total halt bak, kunde inte stödja alls, men nu med sträng vila & veterinär konsulaton med 2 olika, så stödjer han riktigt bra på benet idag, medicin + fortsatt vila

Vet att det inte är så lätt med pannkaksmet, tyvärr kan jag inte hjälpa dej då jag alltid höftar! brukar blanda lite Lailas mjöl med mandelmjöl, bovete eller majsmjöl, ibland har jag åxå haft sojamjöl, ibland blir den bra ibland inte ;) Men ett tipps från min faster är att på en smet ha i ca 1 msk med potatismjöl! då håller dom ihop bättre!! det flytande brukar jag ha soja eller havremjölk eller mandelmjölk, ja som du hör så tager jag vad jag haver som Kajsa Varg skulle sagt he he :))

Varm kram & skönt att du har en dator igen!! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards