frallorna

Direktlänk till inlägg 1 november 2016

Snööööö....

Av Lena - 1 november 2016 10:26


Igår!...  



... idag! 





Ja så blev det, somnade sent, vaknade tidigt, låg kvar i sängen, kollade FB, jodå, det var kaos på många vägar  till slut gick jag upp & där hade verkligen Kung Bore gjort sitt! eller inte så jättemycket & blötsnö det som kommit, men ändå

Just i detta nu fullkoligt vräker snön ner, flingor stora som dasslock  


Jag kommer inte iväg till Mille heller, hans "husse" får åka hem på lunchen, Märta känns åxå lite vilsen, eller så var hon bara lite ovan över att gå upp 08.15 hon som i vanliga fall sover till kl 10.00 på raken


Uch ja för alla som behöver ut i trafiken, oavsett hur duktig man är att köra, så vet man aldrig vilken man möter, & vilka som inte fått på dubbdäck


            Kram på er mina fina som kikar in    

 
 
Ingen bild

Kerstin.

1 november 2016 18:42

Hej igen. nu måste jag då fråga dig var det i Mellsta du var å gick med Mille kände då inte igen mig fast vi tränat där hela sommaren.
Tänk att det orkar snöa så där,men det är väl snö för hela året ut som kommer,men för min del så räcker det.Hd Kram.

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

1 november 2016 19:32


Men jösses, vill du att jag skall skicka mina avklippta stövlar? Ha ha....B-) Kram på dig ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

1 november 2016 20:13

Ojoj, det var snö det. Här har det regnat hela dagen och blåst kallt, tydligen.
Snö är vackert men så det kan ställa till det. Halka och elände.
Fina bilder. Intressant att se igår och idag bilderna, skillnaden.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards