frallorna

Alla inlägg under oktober 2016

Av Lena - 22 oktober 2016 21:06


Egen go fika för gubben till förmiddags kaffet! Belgisk våffla med soyagrädde & dom egnen plockade Hjortronen...



... här åxå gofika på myren efter 10 l hjortron 






Oj vilka minnen & såååååååå mycket godare det är att äta dom egenplockade bären, som var så tungplockade då det var i slutet av perioden & man inte kunde plocka allt som man såg, pust  väldigt varmt var det då åxå, pust igen  de kan man inte säja om dagens väder, pust igen  



Åkte till tippen, så många formationer med gäss m.m som försökte reda ut plogar på himlen, i hopp om någon varmare plats kanske...



Brukar alltid vara knökfullt på tippen på lördagar, idag var det åxå fullt, men ingen kö. Där skulle jag aldrig kunna jobba, har sååååå svårt att se folk slänga så många bra & fina saker, trots att Ta Till Vara finns på plats, jag skulle härja i kontainerna hela dagarna & ha en släpvagn med "fynd" med mej hem var dag...  

Några snöflingor kom det där åxå, men mest regn




Gubben hade ärende på Biltema på vägen hem, Malte & jag tog en liten ISANDE promenad i väntan, Märta fick vara kvar i bilen under en filt



Ena sonen kom förbi en stund & grejade med Hydreman  han var verkligen "redigt" klädd!!  



Nu kollas det på Så mycket bättre & i pausarna på Calle på 1:an


Märta får ligga i sin älskade favvo fotölj & mysa, vi riktigt ser hur hon njuuuuter, lilla Fia Lotta  


En dag med ditt & datt & hemskt kallt ute!! en sån där isande kyla, fast det är väl bara mer kläder som fattas inne har vi i alla fall govärme, & det eldas för fullt, för el-pannan är halv paj   


                      Varm kram mina fina som kikar in    

Av Lena - 21 oktober 2016 21:24


Dagens höjdpunkt är när pappa kommer hem från jobbet!! Malte får puss sjukan & Märta sliter tag i närmaste leksak & ska busa!!  sedan bryr hon sej inte alls i med vem hon får busa, bara att det lixom blir feeling i huset!! ha ha   



På med selen, iväg & hämta posten, men först en till puss




Så kom Sam med sin lilla familj hit, & han står nu! heeelt själv  fast det vet han inte riktigt om ännu  



Tittut!! gullungen      



M & M fick dela på Sams mat som blev kvar, gillades stort!   



Så blev det kväll, pizza & tv, gos &...



... än mer gos  


Kollat Idol, såklart för mej  någon "plump" & några "rökare"


Avslappnade, tillockmed jag, kanske får jag lite sömn inatt? till slut  


                           Kram från oss    

Av Lena - 20 oktober 2016 20:02




Så hade jag gått en Mille promenad, härliga hund!! som får vara i sovrummet medans målarna från hyresbolaget målade om hallen! snäll som han är, myser han på sängen under tiden & kollar ut!  Hejdå vännen  



Åkte förbi hos faster med man, fick kaffe & kaka, & där man alltid får skratta så man har magknip när man åker hem!! 



Hemma igen väntade M & M på sitt, så hopp i...



... i bilen & iväg till Romme för en proemenad...





Björkens löv var som Guld  alltså, jag stod bara där & tittade, synd att mina bilder inte kan återgällda den magiska färg prakten, hur jag än försökte få till bilderna & färgerna med mobilen...



... så lyckades jag inte, men när man stod bland träden, så var ljuset på riktigt guldfärgat 

 


Men mitt i "glamm" guldet, så måste man slå en drill ibland åxå!  




Nu ligger vi på golvsängen, John Blund igår strödde sitt sömn stofft, sååååå nära höll jag på att somna, men nej, det funkade inte... förblev vaken nästan hela natten...


Nya tag & hoppas få sova i natt, jag får ju inte ge mej = värdsliga problem  


En, eller 2! som kan sova är M & M, skönt!  


                                 Kram kram    

Av Lena - 19 oktober 2016 17:05


En otroligt vacker, dimmig & regntyngd morron




I våras skulle min son med sambo få om målat i hallen i lägenheten, inom 4 veckor kommer vi & ringer 1 vecka innan!! -jo tjena!  igår ringde dom & sa: -i morrnbitti (som idag) kommer vi!! inga framförhållningar där inte, som skulle behövts för att ordna till det för Mille.

Blev som så då, att Mära & Malte fick vara vid mina föräldrar i några timmar & Mille fick följa med mej hem!! Bältes sele på & där satt han som en liten guuuube & kollade ut! så lugn, gullungen  



En liten promenad i duggregn, sedan...



... mat, lek & mys!!  innan vi hämtade upp mamma matte från jobbet & skjutsade hem dom i spöregn



Märta & Malte hade det så skönt hos mommo & moffa, promenad i duggregn för Malte som gärna ville ut, Märta vägrade förstås, men fick lov ut en gång för en drill, god mat & fika, såklart  

 


Lika disigt hela dagen.



På dom 2 sista 20 timmars jobbnätterna , har jag sovit samanlagt 4 timmar,  har haft klockan på ringning, haft en massa att stå i. Jobbar inte i natt, så snart kommer jag falla in i ett sånt där medvetslöst töcken...


Märta & Malte fick en dag med miljöombyte & all in clusive vid Mommo & moffa   Mille fick åxå en dag med miljöombyte & detsamma som M & M fast hemma här med mej!  



Nu ligger Märta, Malte & jag på golvsängen, slötittar på tv & John Blund sitter på min högra axel!  ser "guld stoftet" han strör framför mina ögon... & hör...

.... "Titta kom & titta kom sätt dej här bredvid...       


                Zzzzzzzzzzzzzzz    

Av Lena - 18 oktober 2016 17:05

 


Här gillar vi Clowner!! fast bara dom mjuka & snälla  


Fy för övrigt vad obehagligt det är med trenden som blivit med Clownerna, vilken hemsk "fluga" ... man kan undra vilka människor som döljer sej bakom maskerna?... några kanske tycker det är kul? andra lever kanske ut sin inre aggrition?


I vår by har vi inte mött några!  dom skulle bara våga...


Jobbnatt 3 väntar, med en härlig kollega   som även dom före varit 


Inte mycket sömn, har fullt upp, sova får jag göra till helgen  


                                Kram på er!   



Av Lena - 16 oktober 2016 16:35


Gonattbild från igår...



... gomorronbild från i morse! 



Hyffsat fin dag, fast inga knop gjorda  men en promenad ska det bli nu.


                                    Kram på er    

Av Lena - 15 oktober 2016 19:44


Igår kvällst kom våra fina vänner hit på lite lättare kvällsmat, glömde helt att ta ett enda kort  bara på bordet innan dom kom & innan all mat stod på...

  ... hade gjort basilika kräm, blommkålskräm, olika hummus, bröd pålägg m.m bilden är på det som blev kvar  det blev en uber härlig kväll med måååånga skratt!!   sedan gick dom in i vår husbil & kojsade ... 



... & kom in pigga & alerta till frukost på förmiddan, plättar med egenplockade hallon & blåbär & äkta Lönnsirap! m.m slurp 

Tack fina J & M   -ni är helt fantastiska  




Sedan blev det lite slappning & jag kollade på trupp Gymnastik, NM så spännande & Sverige vann!!  & efter det kom Mille med familj hit!! denna Mille mannen...



... gick på högvarv & kämpade på för att bita sönder det han hann med  ...



Inte många bilder blev med skärpa, förutom   när han haft sönder dom roligaste & ville ha den gröna grisen!  tokungen  


 


Gått en kvällspromenad i nästan lite regn, minskade ner golvsängen när vi fick besök igår, men vi satt ändå hela kvällen i köket, inte hunnit med att ställa tillbaks, så vi får trängas lite nu.

Gubben sitter med sin dator & jobbar lite, men strax ska vi bara slöa, igen! 


                      Kram mina fina som kikar in  


   

Av Lena - 13 oktober 2016 21:48

 


En lugn natt med en härlig kollega!!  


Sov bara runt 4 timmar & vaknade med en tryckande huvudvärk som satt i tills kvällen...


Nåja, åkte till Kyrkparken för en promenad, M & M älskade turen, ystra var bara förnamnet, medans mina fingrar höll på att frysa bort, verkligen dax för fingervantar,  pust  + vinterskor & varmare jacka? men jag har ju bara mina urgamla trasiga flis som jag hasar runt i  får se om jag kan leta på någon kompliterings-tröja istället   för nytt har jag ingen lust att kosta på mej  


                             Kvällskram mina fina  





Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards