frallorna

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2016

Idag....

Av Lena - 9 oktober 2016 18:36


Åkte till mina föräldrar på eftermiddagen, kaffe & dopp! ett fat bara till mej, gluten & mjölkfritt!! voalá  




Malte fick kak & våffel koma  de ska va gött å leva  Märta är en kräsmagad dam   som bara äter vissa godsaker, tur de när hon håller diet  Ja de gör Malte åxå, fast inte på söndagar  



Ett fång rosor från oss    


     


Köpt ljus slingor, 2 gröna i köket, tyvärr går det inte att få fram hur varmt ljus dom ger   hur mysigt det blir att se ut   som ett pärlband, så nöjd! 




I 2 dagar nu har en Varg setts i vår by!! wow!! men vi har inte sett den & kommer med all


säkerhet inte göra heller, men visst är det spännande!   



En jobbnatt väntar, med en härlig kollega, så skönt att ha ett jobb man längtar till  


                       Varm kram i höstmörkret   


 

 
 
wiolettan

wiolettan

9 oktober 2016 19:37

Så fint att du får ett eget kakfat, det är kärlek. Det ser så ombonat och skönt ut hemma hos dina föräldrar.
Det är så vackert med ljusslingor, de skänker glädje.
En varg, ojoj, det var inte dåligt och jag som har skrivit om varg på mitt inlägg idag. Vilket sammanträffande.
Läste om lilla fina missen, och tänkte, så skönt att du kom hem och fick se henne. För att inte veta, det är fruktansvärt, nog jobbigt ändå.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

12 oktober 2016 19:57

Ja hon är omsorgsfull, bakar, syltar, saftar, lagar mat osv mest hela dagarna :)) som vi barn & barnbarn får! lyx verkligen! *hjärta*

Ja jag läste ditt inlägg om vargen innan jag skrev mitt! att ingen trodde dej... ja dom är mäktiga & vackra! & ytterst osynliga, så du hade tur som fick se en!! :))

Ja vi är glada i sorgen att jag fann henne, nu är hon begraven, i slänten på gården *hjärta*

Varm kram till dej! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards