frallorna

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2016

Nu så...

Av Lena - 6 oktober 2016 20:30


Ja ni, nu när jag ska skriva, så har jag glömt både tid & rum  men i måndags hade jag lite att stå i & planera, & en Mille promenad kändes så skön, han piggar alltid upp mej 



Kom hem från stan, gick ner till min vet. kompis, bestämde tid för att klämma Malte där bak, gick hem & där på grannens gård satt vår lilla Juffy, andades tungt? gick fram till henne & hon satt med slutna ögon & orkade inget, rusade in med Malte, röck åt mej en filt & sprang dit, hon var fullständigt slut, rusade ner till min kompis, som raskt började undersökning, men allt gick så fort, efter någon minut ramlade hon ihop, började krampa... min kompis är inte den som ger upp så lätt! men nu sa hon, Lena det går inte... hon gick & drog upp vätska, men hann inte, Juffy krampade 2 gånger & så slocknade hennes livslåga... allt gick så fort så fort... 

Vårt älskade lilla gryn, vår speciella lilla sötnos, vår lilla älskade Juffy  

Så tomt, så tungt, tårar som inte tagit slut...


Mitt i bedrövelsen är vi ofantligt glada att vi fann henne, att hon inte gick för att gömma sej & dö som katter gör, då hade vi alltid undrat... 


         Sov så gott våra fina lilla flicka  du är oändligt saknad 

 


På tisdag vaknade jag & Malte var så loj? & mycket riktigt, ett sår i ögat, alldelens svullet, han hade ont, vankade av & an & följde mej vart jag gick, alla vetrenärer har telefonsvarare, ställde mej att dom skulle ringa tillbaks, men när ingen ringt på en timme, så ringde jag Jouren på Falu Djursjukhus, fick en tid 14.30 med reservation att få vänta...


... & vänta fick vi, i 4,5 timme  men att vänta där gör mej inget, för jag vet att det finns flera 4 fotade som är i samma sits... blev att prata med en äldre härlig man som hade 2 frallor hemma, en kvinna vars hund väntade i bilen med matte, den mådde inte bra...


Så kom en Sharpei traskande med sin matte! -åååå sa jag en Sharpei! dom är inte vanliga! då sa hon/du!   -jag känner dej! -va! gör du? jag jag följer din blogg!!  -så kul att träffa dej!! & -hur gick det?? har tänkt på er & undrat  så kul att se ett ansikte av en blogg följare! 


Under tiden läste jag i en tidning, & där såg jag mitt jobbnamn! jag är ju en Doggy Walker!  till underbara härliga Mille mannen  

 


Fem i sju satte vi oss i bilen, himlen var bedövande vacker, fast bilden kan inte visa det, ingen mat i magen på hela dagen, pust pust  men till Malte hade jag minsan lagt i mat!  



Igår hade jag åxå fullt upp, ärenden till stan, en Mille promenad & så kom bästa grannen & klämde Malte därbak, skönt sa Malte... iväg & plockade ur min fars lägenhet, & när jag kom hem hade min faster & man plockat en stor hink rensade lingon  blir man glad eller? 



I morse vaknade vi till frost igen...



... Malte la sej i solen, jag medecinerar honom hela dagen med korta mellanrum, & han protesterar ingenting finner sej i allt  



Både igår & idag har Mille fått lite kortare promenader, fast ändå ganska långa  för vanligtvis går vi från en timme & uppåt ...

  ....så pussades vi hejdå till varandra, handlade & hämtade upp min fina faster & iväg för att flytt städa min fars lägenhet.


Hemkommen & trött, kokade ett gäng eko närproducerade rödbetor & ett blommkålshuvud, gjorde en stuvning av soyagrädde, kryddor & bönost -voalá så galet gott!!


Freda i morrn va? dagvill... skönt  


                           Kram mina fina som kikar in!!  


 
 
Ingen bild

Keratin

7 oktober 2016 18:14

Beklagar sorgen,jag gruvar mig tills Luis kommer dit han är ju 16 å hälft år men nu äter han då som en varg hungrig hela tiden fast han är avmaskad nyss,vilken härlig hund Mille verkar vara,så nu har du fått fullt upp med promenader men det är ju kul också,synd om Malte då med sitt öga Hero har också problem med ögat med jämna mellanrum så han får salva i ögat för det.Här nu ställt in husbilen för i år det har vi gjort vi var ju till Ullared å Älmiamässan den blev det tvätt å urplock så åkte han in i tillfällen så nu får man längre till nästa sommar.Jag har åkt i Falun flera ggr fick närhinneavlossning så jag har blivit laserbehandlad så nu skall det väl vara bra,sen hörselprov å det var ju inte så bra så nu kanske det blir hörapparat på båda öronen men ja tycker att jag gör så det räcker,ha,ha
I morgon skall vi till Fina kyrka på bröllop det är min son Mikael så det skall bli trevligt det blir en massa folk men jag måste hem å gemina små mat å medicin den får jag åka tillbaka Kasper måste ha sin medecin ungefär samma tid så det är bäst man sköter det. Oj va långt det blev.
Ja det så gott😊😊

Lena

8 oktober 2016 22:38

Kul med långa brev!! :))

Uch för både dina & Heros ögon, ögon har man ju bara 2 av...

Ja vi har nyss ställt av husbilen, fast jag stretade emot in i det längsta!! tyckte inte vi hann med så många turer, vi hade velat vara lediga länge & åkt på långturer! som till Österlen 2 till 3 veckor eller så! :)) men med Mats dagtidsarbete, så är det inte lätt att få ihop...

Ja förstår med medeciner, här är åxå et evigt pyssel just nu! salva 4-5 gånger, en droppe morron & kväll & Metacam på det en gång, det gäller att vara alert! ;)

Kram & må så gott *hjärta*

 
Ingen bild

Julia

7 oktober 2016 18:14

Lilla Yuffie 😢❤️

Lena

8 oktober 2016 22:30

Ja så tungt... men nu är hon begravd *hjärta*

Kram kram finaste du *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards