frallorna

Alla inlägg den 26 september 2016

Av Lena - 26 september 2016 21:00


Vyn med Städjan i bakgrunden är bara makalöst vacker, tycker jag, hade jag denna vy var dag så satt jag nog där & tittade hela dagarna 




En vacker promenad till Hembygdsgården via stranden...



... Särna Gammelkyrka...



... så fin liten samling gamla hus/härbrän...




... här kollar bror & fru in i en bostad som det kunde se ut en gång i tiden



Där nere Gammelgårdens härbrän & i fjärran...



... Städjan i sin prakt  



Lite kylslaget mot kvällen, så vi gick in till oss, plockade fram lite smått & gott & pratade några timmar



Ja så blev de morron & Märta är lite sur över Maltes plats!  



Snacka om att bli tok glad när han & jag gick ut på en morron drill, & hon fick HELA pappas famn! för sej själv 




Malte är försjunken i nått utanför...



... en sista promenad innan avfärd hemåt



Enorma kalhyggen upp mot Särna, men som tur är planteras åxå, enorma arealer som det jobbades på! å andra sidan så växer det ju så sakta här uppe, men tids nog blir det fint igen



Vi stannade vid första dammen efter Trängslet, fikade & började lyssna på P4 Dokumentär, -Längtan efter en död katt hette den, som jag grät mej igenom, om sorgen efter ett djur, om att gå vidare... tankar, ja det var lixom mina ord helt igenom  Jag gråter många tårar ännu efter Petrus, saknaden är enorm & den ger mej ingen ro...

 


Nästa stopp blev Mora där jag handlade lite, sedan Rättvik & hamnen där vi åt mat &..



... gick en skön promenad i 19 graders värme!! owaw  



Ja så var vi hemma på kvällen, skönt de me  


Idag har det varit en del att göra, promenera med Mille, tandhygenisten osv & så kom en stooor Älg majestätiskt travande över vägen här hemma! & den var svart!! mycket läcker & ovanlig i färgen  



På eftermiddan kom Sam hit på fika & annat, & så gav han...



... Märta en rosa mjukis som hon blev heeelt betagen i!!  



... & Malte fick en grön pip gris som han blev såååå glad över!!  


Tusen Tack Sam!! /Märta & Malte  


Nu är klockan snart läggdax


                        Kram på er där ute     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards