frallorna

Direktlänk till inlägg 24 juli 2016

Igår...

Av Lena - 24 juli 2016 12:26

Så kuskade vi ut med Gullan, hann inte långt innan något var fel, tur gubben är mekaniker  -haru sirap med?? va? nej såklart inte! socker då? nääää... men på din syltmunk är det socker, kan de räcka? javisst sa han & matade i Gullan med munk, glad blev hon & vi kunde kuska vidare!!  = sant!



Min bror & fru var långt bort på en ö, där var fler människor precis där man badar, så vi stannade till på en annan ö närmare, hettan i väntan på reparationen var hemsk   jag hällde vatten över Märta & Malte, vi snurrade båten så dom fick skugga, men det var varmt ändå, här på denna ö var vi själva & dom fick omgående bada! Märta sam som en bäver  






Sedan blev det lerinpackning 





Gubben badade åxå, inte i "lagunen" utan bredvid Gullan    Märta & Malte hade lek & dragkamp med en träd gren...




... gick på upptäcks färder & myste i största almenhet!! 



Min matsäck, ja Märta & Maltes åxå & sallade ur den till gubben som fick kantarell paj jag gjort, ärtpure som dressing, galet gott & fixat på 4 minuter!! koka upp ärtorna som vanligt, mixa & krydda med lite vatten eller som nu när den skulle vara till dressing, lite havregrädde, slurp, vi brukar göra den tunnare & äta som soppa åxå 


    Efter en timme här bestämde vi oss för att fara till hällorna där dom andra var, M & M är hejjare att kliva på  




Vi kom fram & hade en härlig stund tillsamans!  



Hade tagit med glass & hjortronsylt i frysväskan, visste att den skulle smälta, men var god även så tyckte gubben & Malte som delade broderligt   svårt dock att äta rinnande glass med gaffel  



Så kuskade 2 av båtarna mot hamnen, det såg mörkt ut bortöver & funderinag om oväder...




Kusin & fru & vi stannade dock kvar, pratade, åt nötter & drack lite vin, dvs Marie & jag  tills det helt plötsligt började blåsa upp! så vi packade raskt ihop & tog oss ifrån ön, vilket dom andra 2 okända båtarna åxå gjorde, & allt gick bra.

 




Vi tuffade på & myste ombord i vår trygga Gullan 


I hamn hade kusin med fru brått hem, min bror med fru & vi tog det lungt, dvs. dom höll på med deras båtmotor, som har lite krångel i magen, kan dock inte lagas med syltmunk  



Lovade att hon inte skulle bli med på bloggen idag, så jag gömde henne lite   men vi hade så galet mysigt, delade vin, åt nötter, kvällen var lugn, vacker, varm & helt underbar  



Kuskade till slut hemöver, & lyssnade på reprisen av Carola som sommarpratare, den kan jag rekomendera varmt    & en natt med tropisk värme fick vi åxå!


Vaknade i morse av att regnet öste ner, öppnade dörren ut vid 09.00 & värmen fullkomligt golvade oss!!    härligt!!  27 grader ute & 24 inne, men golvfläkten jobbar på & gör det behagligt.


Jag hade ju velat till skogen idag, men nej det går bara inte, & nu, vet ni vad?

-Det har börjat åska!!  förvisso inte nära ännu, men i alla fall 


                       Kram så hörs vi senare!   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards